צפו: מאי פאטל מדברת לראשונה על ההטרדה המינית

מאי פאטל, החיילת שהוטרדה מינית ע"י מג"ד צבר בגבעתי לירן חג'בי והביאה להרשעתו, מדברת לראשונה במסגרת תחקיר "המקור" בערוץ 10 וגם מתייחסת לעסקת הטיעון עם תא"ל בוכריס ■ צפו בקטע

מאי פטאל פרשת חג'בי/ צילום: מהוידאו
מאי פטאל פרשת חג'בי/ צילום: מהוידאו

מאי פאטל, לשעבר ראש לשכתו של מפקד גדוד צבר בגבעתי לירן חג'בי, שהתלוננה נגדו והביאה להרשעתו בהטרדה מינית ולפרישתו מצה"ל, מדברת בפעם הראשונה ותוקפת את עסקת הטיעון בפרשת אופק בוכריס

"אני רוצה להאמין שבצבא שלנו ובחברה שלנו ערכיות היא ערך לא פחות חשוב ממקצועיות, אבל זה משהו שלא בא לידי ביטוי בצורת הטיפול ובענישה של הדברים", אומרת פאטל לחדשות 10. 

בהמשך התייחסה פאטל לפרשת עבירות המין של תת-אלוף אופק בוכריס. "אנחנו עדיין ממשיכים לראות אנשים עם עבר עשיר שמקבלים הנחות על המעשים שלהם. אופק בוכריס הוא דוגמה לכך. כל ההתנהלות של הפרשה לא מפתיעה אותי. אם זה גיבוי של הצבא ומעין מחיקה של סעיפים חמורים". 

בנוגע להסדר הטיעון שהושג עם חג'בי, אמרה פאטל: "הצדק לא נעשה שם. הוא לא נענש. אני יודעת מה היה שם ובטוחה בזה. מאוד נעלבתי מצה"ל, ואני קצת מתביישת ששירתתי בגלל הדרך שבה הוא מתייחס לחיילות. אסור אבל לוותר, וצריך להתלונן".  

הראיון ישודר היום (ג') במלואו בתוכנית "המקור" בערוץ 10. במהלך התוכנית יפורסמו גם פרטים חדשים בנוגע לחקירת האירוע, שהתרחש לפני שנתיים ונחשף על-ידי עיתונאית קול ישראל כרמלה מנשה. 

לירן חג'בי סרב להגיב לפניות "המקור". 

מדובר צה"ל נמסר: "כבר בשנת 2014, עוד בטרם סיום חקירת המצ"ח, החליט מפקד פיקוד דרום דאז, אלוף סמי תורג'מן, להדיח את מפקד הגדוד לירן חג'בי מתפקידו. כמו כן, הוגש נגדו כתב אישום לבית הדין הצבאי, והוא הורשע, נענש וסיים את שירותו בצה"ל. צה"ל ימשיך לתחקר ולטפל בחומרה באירועים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכיו".