חברת אבטחת הסייבר SECDO גייסה 10 מ' ד', גם ממריוס נכט

את סבב הגיוס הובילה RDC, חברה-בת של אלרון ורפאל, והשתתפו בו משקיעים פרטיים ■ SECDO פיתחה פלטפורמה לחקירה ותגובה להתקפות סייבר מתוחכמות

מריוס נכט / צילום: תמר מצפי
מריוס נכט / צילום: תמר מצפי

עוד חברת אבטחת סייבר ישראלית יוצאת לדרך: SECDO, שפיתחה פלטפורמה לחקירה ותגובה להתקפות סייבר מתוחכמות (Incident Response), השלימה סבב גיוס A וכך סגרה מימון כולל של 10 מיליון דולר מאז הקמתה. את הסבב הובילה RDC, חברה-בת של אלרון ורפאל, והשתתפו בו משקיעים פרטיים, ביניהם מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ומייסדי Anobit שנרכשה על-ידי אפל.

החברה הוקמה ב-2014 על-ידי שי מורג המשמש, כמנכ"ל, וגיל ברק, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות.

מורג, יוצא תוכנית תלפיות, שירת ביחידה 8200, ולאחר מכן כיהן כמנכ"ל אינטגריטי פרוג'קט שנמכרה למלאנוקס בשנת 2014. ברק שירת אף הוא ביחידה 8200, ולאחר מכן כיהן בין השאר כארכיטקט באפל וכיועץ אבטחת מידע לגופים וחברות ביניהם משרד ראש הממשלה, אלביט וטקסס אינסטרומנטס.

הסרת איומים

ומה בדיוק עושה הפתרון של החברה? לפי הודעתה, "צוותי אבטחת מידע בארגונים אינם מסוגלים לחקור ולאמת את כל התראות התקפות הסייבר שנוצרות מדי יום על-ידי מערכות אבטחת המידע השונות של הארגון. הסיבות מגוונות: כמות ההתראות הגדולה, חוסר בכוח אדם מיומן והיעדר יכולת לאסוף ולנתח נתונים רלוונטיים ממחשבי ושרתי הארגון. בשל המורכבות, פרק הזמן לחקירת התראה אורך זמן רב ויכול להגיע אף לחודשים, והסרת האיומים גם היא תהליך מורכב וארוך המצריך שימוש במערכות שונות.

"SECDO פותרת את הבעיות הקיימות דרך פלטפורמה שאוספת ושומרת את כל המידע הרלוונטי ממחשבי ושרתי הארגון ומנתחת באמצעותו את התראות הסייבר באופן אוטומטי על-ידי שימוש במנוע ניתוח וחקירה ייחודי. כך, הפלטפורמה מאפשרת לצוותי אבטחת המידע לחקור ולאמת כמות רבה יותר של התראות בצורה מדויקת ומהירה, ולגבש את התמונה האמיתית והמלאה של כל התקפת סייבר באופן מיידי. בנוסף, מהרגע שהתראה אומתה והתגלתה כהתקפה אמיתית, הפלטפורמה מספקת מגוון כלים רחב ומתקדם לתגובה ולהסרת האיום מרחוק ממחשבי ומשרתי הארגון, במהירות וביעילות".

"SECDO מגדירה מחדש את תחום ה-Incident Response", אומר זוהר רוזנברג, סמנכ"ל השקעות סייבר באלרון. "בעוד הפתרונות הקיימים כיום בשוק מתמקדים עדיין בניהול תרחישים ותהליכים, SECDO מספקת את הפלטפורמה היחידה לאוטומציה של איסוף נתונים מהמחשבים ומהשרתים בארגון, חקירת התקפות סייבר ותגובה מיידית ומדויקת להתקפה. עם SECDO, צוותי אבטחת מידע יכולים לטפל בכל התראה בזמן שיא".