אל-על מובילה באיחורים לעומת חברות אחרות ברחבי העולם

החברה הישראלית מדורגת כשנייה בעולם באיחורים בטיסותיה, לאחר אייר אינדיה ■ לפי דירוג האתר, איחור מוגדר כיציאה בטווח של 15 דקות אחרי מועד ההמראה המקורי בלוח הטיסות

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

חודש נובמבר ייזכר כחודש לא מוצלח במיוחד עבור אל-על - אז הגיע הסכסוך עם טייסיה, טרם חתימת ההסכם לאחרונה לשיאו, והוא כלל עשרות שיבושים בטיסות, ביטולים ושימוש במטוסים חכורים.

אין פלא לפיכך שלפי דירוג האתר flightstats.com ממשיכה אל-על להוביל באיחורים ביחס לחברות תעופה אחרות בעולם. לפי האתר, אל-על מדורגת שנייה, אחרי אייר אינדיה. כ-47% מטיסותיה של אל-על יצאו באיחור במהלך חודש נובמבר, כאשר האיחור הממוצע עמד על 42 דקות.

לפי דירוג האתר איחור מוגדר כיציאה בטווח של 15 דקות אחרי מועד ההמראה המקורי בלוח הטיסות. אל-על יכולה כאמור להתנחם בעובדה שהיא נמצאת בדירוג לאחר אייר אינדיה, שרשמה לרעתה שיעורי איחור גבוהים יותר, העומדים על כ-50% מטיסותיה של החברה ההודית. אצלה משך האיחור הממוצע עמד על 50 דקות.

חברות תעופה נוספות שרשמו איחורים גבוהים יחסית כוללות את אייר צ'יינה ואת אסיאנה איירליינס (ש-35% מטיסותיהן המריאו באיחור). כך או כך, שלוש החברות הללו לא פועלות בקווים מישראל.

חברות תעופה שהרשימו בסטטיסטיקות שהציגו לגבי המראות בזמן כללו את איבריה הספרדית שכ-90% מטיסותיה המריאו בזמן בחודש נובמבר, כמוה גם KLM ודלתא איירליינס. מחוץ לזירה הישראלית חברת התעופה קטאר איירליינס גם היא הפגינה דיוק ב-90% מטיסותיה שהמריאו במועד. עוד ברשימת המדייקות יחסית עם כ-85% מהטיסות שהמריאו בזמן נמצאות החברות אייר פראנס, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס ויונייטד איירליינס.

בתוך כך נציין כי ההסכם עליו חתמה הנהלת אל-על עם ועד טייסיה לפני ימים אחדים נותן את אותותיו בקצב ההזמנות של כרטיסי טיסה בחברה. גורם באחת מסוכנויות הנסיעות סיפר כי קיימת נסיגה בהיקף ההזמנות של טיסות בתקופה האחרונה שבאה לידי ביטוי גם במחירים זולים יחסית לטיסות במועדים קרובים (כלומר עד לפני חנוכה). לדבריו, קהל הנוסעים מתחיל להחזיר את האמון לחברת אל-על וקצב ההזמנות גובר - כך שמחירי הטיסות לחודש ינואר, חודש שמוגדר כחלש מבחינה תיירותית (כיוון שמדובר בזמן שלאחר חופשת חג המולד והסיילים הנלווים אליה) - כבר יקרות יותר מאלה של דצמבר.

הנחמה בינואר תבוא מכיוון ספקי המלונות שלאור ביקוש טבעי נמוך - יצאו כנראה במהלכים שיאפשר להוזיל חבילות ליעדים שונים באירופה.