פישמן: "רשות המסים עברה את הגבול; לא חייב לה שקל"

איש העסקים ביקר את רשות המסים בראיון לחדשות 10: "הם לא כל הזמן צודקים. העלמתי מס? הם לא הכירו בהוצאה, זה הכול" ■ ביקש מביהמ"ש לקזז מרווחיו משנת 2006 את הפסדיו משנת 2015 - ובכך לבטל את החוב לרשות המסים

אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צילום: תמר מצפי

"השלמתי עם זה שהם ייקחו את הכול, וכך אין לי אכזבות. אבל הכול שטויות, זה ייגמר, ואתחיל לעבוד מחדש" - כך אמר הערב (א') איש העסקים אליעזר פישמן בראיון לחדשות 10, פחות מיממה לפני הדיון בבקשה להכריז עליו כפושט רגל.

פישמן טען במפתיע בראיון כי אינו "חייב שקל לרשות המסים". לפי חדשות 10, פישמן הגיש הערב בקשה בהולה לבית המשפט, בבקשה לקזז מרווחיו משנת 2006 את הפסדיו משנת 2015, כך שלמעשה מבחינתו, החוב שלו לרשות המסים בהיקף של כ-200 מיליון שקל לא קיים.

פישמן מתח ביקורת חריפה על רשות המסים ואמר: "הם לא כל הזמן צודקים. העלמתי מס? הם לא הכירו בהוצאה, זה הכול. מה הם הלכו לבית שאשתי קנתה לפני 35 שנה? יש גבול! הם עברו אותו".

 

בשבוע שעבר הגיש פישמן הצעה להסדר חוב בהיקף 1.7 מיליארד שקל, שבגינו אין ביטחונות. פישמן מציע לפרוע מתוך החוב הזה כ-90 מיליון שקל בלבד.  

בתגובה כתבה רשות המסים לבית המשפט כי היא "קוראת לבית המשפט לדחות את הצעת הסדר החוב של איש העסקים אליעזר פישמן ולפעול לכינוס נכסיו". לדברי הרשות, "מדובר בבקשה שכל-כולה ניסיון נוסף לייצר מסלול חדלות פירעון VIP, שנועד למנוע מהחייב את 'עוגמת-הנפש' של בדיקה וחקירה יסודית של נסיבות קריסתו הכלכלית, של התמודדות הלכה למעשה ולקיחת אחריות אמיתית וכנה עם יצירת חובות-עתק של 5 מיליארד שקל", כך לפי בקשת רשות המסים.