תוכנית לבניית 800 דירות במקום בסיס צבאי בדרך השלום

התוכנית הופקדה להתנגדויות הציבור, אך הבסיס יתפנה בעוד מספר שנים, והאכלוס יהיה בעוד יותר מעשור

800 יח"ד בתל אביב מצ"ב הדמיות./ קרדיט: נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים
800 יח"ד בתל אביב מצ"ב הדמיות./ קרדיט: נעמה מליס, אדריכלות ובינוי ערים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב שבמינהל התכנון החליטה היום (ג') על הפקדת תוכנית תא/4245 הכוללת כ-800 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה תחת בסיס צבאי הממוקם בין דרך השלום ושכונת ביצרון בתל-אביב.

התוכנית כוללת 4,650 מ"ר עבור מסחר, 16,500 מ"ר עבור משרדים ומבני ציבור וכן שטחים ציבוריים פתוחים בהיקף של כ-27 דונם. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-130 דונם.

לפי התוכנית, שתוכננה על-ידי משרד האדריכלים נעמה מליס, הבנייה במקום תכלול מבנים בני 15 קומות ועוד בניין אחד בן 25 קומות שיעמוד על דרך השלום.

במסגרת התוכנית ישומרו מבנים היסטוריים ובהם תחנת השידור 'תל חיים' ששידרה בשידור חי את הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, ועל כן מהווה חלק מהותי מהיסטוריית השידור הממלכתי העצמאי במדינה. תחנת השידור כוללת מספר מבנים, חצר, אנטנות ובונקר תת קרקעי ומכשירי השידור בה נשתמרו היטב. בנוסף למבנים ההיסטוריים ישומרו העצים הוותיקים הקיימים במתחם מראשית המדינה.

למרות הבשורות המשמחות, יש לציין שהדרך לדירות מוגמרות עוד ארוכה ועד שיקבלו דיירים את המפתחות יחלפו עוד שנים רבות. הבסיס עדיין פעיל, וציטוטים של נציג ממשרד הביטחון שנשמעו בעבר במפגש ציבורי בנושא דיברו על יעד פינוי בשנת 2022. אם נוסיף לכך את העובדה כי בניית השכונה צפויה לקחת עוד 7 שנים,  נגיע לאיכלוס משוער בשנת 2029.