"קיצוץ בזוי": זעם בכנסת על כוונת האוצר לבצע קיצוץ רוחבי

האוצר מתכוון לבצע קיצוץ רוחבי למען תוספת של מיליארדים לחינוך התורני ופיצויים לעמונה ■ "לילדים רעבים שאין להם אצבע סביב שולחן הממשלה אין, להסכמים קואליציוניים דווקא יש"

משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי
משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי

במערכת הפוליטית זועמים על כוונת משרד האוצר לבצע קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה, כדי לממן תוספת של מעל מיליארד שקל לחינוך התורני ומאות מיליונים נוספים לטובת דחיית השידורים של תאגיד השידור הציבורי ופיצויים לתושבי עמונה ולמועצה האזורית שומרון לקראת פינוי המאחז.

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד), על הקיצוץ הרוחבי: "רק לפני מספר ימים פורסם דוח העוני. כל ילד שלישי עני, כל משפחה חמישית נאבקת על הלחם והממשלה והעומד בראשה, טענו שהם משקיעים במאבק בעוני ושכרגע אין כסף. אז הנה עוד הוכחה שיש כסף, רק תלוי למי. לילדים רעבים שאין להם אצבע סביב שולחן הממשלה אין, להסכמים קואליציוניים דווקא יש. הממשלה הזו שחושבת אך ורק על עצמה, מכניסה פעם נוספת את ידה לכיסם של האזרחים בכדי לתחזק את עצמה. אני קורא לשרים להתנגד לקיצוץ, לא הכל פוליטיקה".

גם ח״כ אילן גילאון (מרצ) זעם על הכוונה לבצע קיצוץ רוחבי: ״רק בשבוע שעבר פורסמו שני דוחות חמורים על ממדי העוני בישראל, והקיצוץ הבזוי הזה הוא התשובה של הממשלה. אם אכן יבוצע קיצוץ כזה הוא ישית פגיעה ישירה בשכבות המוחלשות, בחינוך, בהשכלה הגבוהה, בשירותים החברתיים, שכבות אוכלוסיה שכבר לא מסוגלות יותר לשאת בנטל גזירות נתניהו".

לדברי גילאון, ״הממשלה הזו, על כל מרכיביה, בגדה בציבור ומשתמשת בכספי משלם המסים לשלם אתנן פוליטי לשודדי עמונה ולפצות על מחדליה בסוגיית השידור הציבור".

‏ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כתבה היום בעניין בחשבון הטוויטר שלה: "הקיצוץ האדיר בתקציב, 1.8% יחד עם קודמו הדומה, שם ללעג כל הישג חברתי. קיצוץ רוחבי הוא אכזרי, פחדני, ומונחת כגרזן חסר אבחנה על הכל.‏ זו מהלומה לתקציבי האיזון לרשויות העניות, לרווחה, בריאות, חינוך. ממשלה שמדגמנת חברתיות מממנת גחמות מופקרות ושלל פוליטי על חשבון הציבור.‏ תבינו את החומרה: הקיצוץ לא חד פעמי, אלא בבסיס התקציב, ומעתה יחול שוב ושוב כל שנה. כך נשחקים שרותי הבסיס, כך אתם נקרעים, כך מעמיק העוני".