נעילה חיובית בוול סטריט על רקע נאום של ג'נט ילן

היום הצבעת האלקטורים לנשיאות ארה"ב; צפויים לבחור את טראמפ; התוצאות - ב-6 בינואר ■ פיירפקס תרכוש את Allied World עבור 4.9 מיליארד דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, בעוד המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת לאחר נעילה שלילית באסיה. ביום שישי האחרון ננעלו הבורסות בוול סטריט בירידות שערים.

 

ב-20:00 (שעון ישראל) התכנס חבר האלקטורים האמריקאי - גוף המורכב מ-538 נשים וגברים - במקומות שונים ברחבי ארה"ב ויבחר את הנשיא האמריקאי הבא. האלקטורים, המשמשים כנציגי המדינות, יכולים מבחינה חוקית להצביע לכל מועמד שירצו, אך נהוג כי הם מצביעים למועמד שניצח בבחירות הכלליות במדינה ממנה הם מגיעים. חשיפת תוצאות הצבעת האלקטורים, שצפויים להעניק את הניצחון למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, תתרחש רק ב-6 בינואר, שבועיים לפני השבעת הנשיא החדש וסיום תפקידו של הנשיא הנוכחי, ברק אובמה.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, נאמה היום בבולטימור בנושא שוק העבודה בארה"ב, ונאומה משך תשומת לב רבה לאחר שבשבוע שעבר העלה הפד את הריבית בארה"ב. בנאומה אמרה כי "גידול בשכר ופחות פיטורין עוזרים להניע את שווקי העבודה הגדולים ביותר מזה כמעט עשור".

דיווחים טוענים כי תאגיד הסיגריות British American Tobacco יגדיל את מרכיב המזומן בהצעה על סך 47 מיליארד דולר שהגיש לרכישת יצרנית הסיגריות האמריקאית ריינולדס .

ענקית הביטוח הקנדית פיירפקס (סימול: FFH) הסכימה לרכוש את המבטחת השוויצרית Allied World (סימול: AWH) עבור 4.9 מיליארד דולר, שיועברו במזומן ובמניות פיירפקס. המחיר משקף פרמיה של 18% על מחיר מניית Allied World בוול סטריט בעת הסגירה ביום שישי האחרון.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי אמזון שוקלת לפתח טכנולוגיה שתאפשר הזמנת שילוח במשאית מהטלפון הנייד.

מניית וולט דיסני  ריכזה עניין לאחר שסרטה החדש מסדרת "מלחמת הכוכבים", "Rogue One: A Star Wars Story", גרף עם שחרורו לאקרנים כ-155 מיליון דולר בסוף השבוע.

אפל  נערכה לערעור על דרישת נציבות האיחוד האירופי לתשלום מס בסך כ-14 מיליארד דולר על פעילות מקלט המס שניהלה באירלנד. בכירים באפל טענו כי החברה היוותה "מטרה נוחה" להיטפלות מצד האיחוד. בתגובה לידיעות על הכנות החברה לקרב משפטי ממושך, הגיבו נציגי האיחוד כי הם מוכנים להגן על הדרישה בכל בית משפט. נציבת התחרות של האיחוד, ששימשה בעבר כשרת הכלכלה של דנמרק, הדגימה את היקף פרצת המס שניצלה החברה, באומרה כי שיעור המס שגבתה אירלנד מאפל ב-2014 עמד על שיעור נמוך של 0.005%.