הפניקס תבנה על חורבות מפעל לודז'יה בבני ברק מגדל בן 26 קומות

חברת הביטוח הפניקס רוכשת מחברת לודז'יה זכויות על מגרש בשטח של כ-4.3 דונמים, הנמצא בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ומצדה בבני ברק. המגרש הנו חלק ממתחם BBC, בגודל של כ-9.4 דונמים, הנמצא בבעלות לודז'יה.

הפניקס מתכוונת לבנות על המגרש, שכיום ממוקם עליו מפעל הטקסטיל הישן של לודז'יה, מגדל משרדים בן 26 קומות, מעל קומת מסחר, ובסך הכל כ-42 אלף מ"ר, ועוד חניות ומחסנים, בעלות מוערכת של כ-430 מיליון שקל.

לפני כשנה מכרה לודז'יה אופציה על אותה קרקע לחברות וייס וסופרין, כך שכעת קונה הפניקס את האופציה מידי וייס וסופרין, ובמקביל מממשת אותה מול לודז'יה תמורת 69.5 מיליון שקל. לדברי לודז'יה, היא תקבל מהפניקס כ-28 מיליון שקל בתוך שבוע מחתימת הסכם מכירה סופי, ועוד כ-42 מיליון שקל יועברו לה עד שמונה חודשים לאחר חתימת ההסכם. כחלק מההסכם יישארו בבעלות לודז'יה 40% ממקומות החניה שייבנו מתחת למגדל.

לודז'יה מנסה זה זמן לקדם תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה, שבמסגרתה יתווספו בהמשך למגדל עוד 6-12 קומות. במקביל חתמה מול הפניקס על הסכם למכירת לפחות 8,544 מ"ר מתוך זכויות הבנייה העתידיות בבניין, בהתאם לאחוזי הבנייה שיאושרו, ככל שיאושרו.

אם תוכנית התב"ע החדשה תאושר, תשלם הפניקס ללודז'יה 2,070 שקל לכל מ"ר מזכויות הבנייה העתידיות במגדל המשרדים, בתוספת לחניות נוספות שיאושרו. בחברה מעריכים כי אם תוספת הקומות למגדל תאושר, קופת החברה תתפח ב-17 מיליון שקל לפחות.

הפניקס תפקיד בחשבון נאמנות מקדמה של 4.5 מיליון שקל עבור התב"ע החדשה, והיתרה תשולם בתוך חודש ממועד אישור התב"ע. אם התב"ע החדשה שלודז'יה מנסה לקדם לא תאושר בתוך שש שנים, תוכל הפניקס לקבל לידיה בחזרה את סכום המקדמה.

לודז'יה צפויה לרשום רווח לפני הוצאות עסקה ומסים של כ-9 מיליון שקל, ככל שהיא תושלם במלואה (כולל התב"ע החדשה).

לודז'יה נמצאת בשליטת משפחת רוטלוי (כ-80%). החברה מכרה במארס השנה נכס נדל"ן בחולון לקבוצת עזריאלי בכ-280 מיליון שקל, ולאחר השלמת העסקה הנוכחית תישאר עם חלק מהמתחם בבני ברק ועם משרדים בבית הטקסטיל בת"א.