שטראוס קונה חברת קפה גרמנית בהשקעה של 50 מיליון אירו

חברת שטראוס מרחיבה את פעילות הקפה שלה, והבוקר היא עדכנה כי החליטה לממש אופציה לרכישת חברת קפה גרמנית בהשקעה של 50 מיליון אירו (כ-200 מיליון שקל) - הכוללת 32 מיליון אירו עבור מימוש האופציה וכן ויתור על יתרת הלוואה בהיקף של 18 מיליון אירו.

בשטראוס ציינו כי מדובר בחברה Norddeutsche Kaffeewerke GmbH, "אשר מייצרת קפה נמס מיובש בהקפאה במפעל בגרמניה שבבעלותה, בעיקר לחברות הבנות של שטראוס קפה ברוסיה ובמדינות חבר העמים".

שטראוס קפה מפעילה את המפעל, בשטח בנוי של כ-4,800 מ"ר, מתחילת שנת 2012, ובנובמבר האחרון מימשה אופציה להפעלת המפעל לשלוש שנים.

שטראוס מתכננת לממן את העסקה מהונה העצמי של שטראוס קפה, וההערכה בשטראוס היא כי "לא תידרש השקעה נוספת במפעל בתקופה הקרובה".

ב-2012 חתמה שטראוס על הסכם עם החברה הגרמנית, להפעלת המפעל לתקופה של חמש שנים, וקיבלה אז הלוואה של כ-29 מיליון אירו מבנקים בגרמניה.

העסקה לרכישת מפעל הקפה בגרמניה נעשית כשבוע לאחר ששטראוס עדכנה כי הקרן האמריקאית TPG שוב מנסה להיפרד מהשותפות שלה בשטראוס קפה, ובמסגרת זו הקרן "החלה בתהליך לבדיקת אפשרויות למכירת מניותיה בשטראוס קפה".

TPG ושטראוס שותפות בשטראוס קפה מאז שהקרן רכשה 25.1% ממניותיה ב-2008, תמורת 293 מיליון דולר - מחיר ששיקף שווי של 1.16 מיליארד דולר לשטראוס קפה. בדוחות שטראוס ל-2015 רשומה ההשקעה בחברת שטראוס קפה בשווי של 1.3 מיליארד שקל (350 מיליון דולר).

בחודש מארס 2015 עדכנה שטראוס כי חברת הקפה הגישה טיוטת תשקיף חסויה לרשות ניירות ערך האמריקאית, לקראת הנפקה אפשרית של מניותיה בארה"ב, אולם מאז לא נרשמה התקדמות בעניין, וכרגע לא נראה כי הנפקה אפשרית של שטראוס קפה נמצאת על הפרק, מה שיכול להסביר את רצונה של TPG לנסות שוב לצאת מהשותפות. זאת לאחר שב-2013 הצדדים נקלעו לסכסוך בנוגע להנפקה אפשרית של החברה.