מטוס צבאי רוסי ועליו 91 איש התרסק בים השחור בדרכו לסוריה

מטוס מדגם Tu-154 של משרד ההגנה הרוסי, שהמריא מסוצ'י ללטקיה ובו 83 אנשי צבא, נעלם מהרדאר כ-20 דקות לאחר המראתו ■ על המטוס היו חברי להקה צבאית שהיו אמורים לקיים קונצרט לכבוד השנה החדשה בלטקיה

הנשיא פוטין. האמון ביכולתו לספק עתיד אופטימי יותר נעלם / צילום: רויטרס
הנשיא פוטין. האמון ביכולתו לספק עתיד אופטימי יותר נעלם / צילום: רויטרס

מטוס צבאי רוסי ועליו 91 איש התרסק בשמי הים השחור זמן קצר לאחר שהמריא בדרכו לסוריה - כך דיווח הבוקר (ראשון) ערוץ "רוסיה 24". באינטרפקס דווח כי צוותי החילוץ מצאו את אתר ההתרסקות בסמוך לחופה של העיר סוצ'י. משרד ההגנה טרם אישר זאת, אך מסר כי המטוס מדגם טופולב-154, המשמש גם לטיסות נוסעים, נעלם מהמכ"ם לאחר שיצא לדרכו מסוצ'י לבסיס חמימים שבלטקיה.

בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א דווח כי ככל הנראה כשל טכני או טעות אנוש הובילו לתאונה. בסוכנות הידיעות TASS דווח כי תנאי מזג האוויר בסוצ'י היו אידיאליים לטיסה. לפי הודעת משרד ההגנה, כל צוותי החילוץ באזור משתתפים במאמצי החיפושים. לפי דיווחים שונים, על המטוס היו גם תשעה עיתונאים וחברי חברי הרכב אלכסנדרוב, שהיו אמורים להשתתף בקונצרט לכבוד השנה החדשה בבסיס המרכזי של רוסיה בסוריה.

צבא רוסיה, המסייע למשטרו של בשאר אסד, נוהג לשלוח עיתונאים והרכבים צבאיים לבסיסים בסוריה. בתדמור התקיים קונצרט גדול בחודש אפריל, אחרי שחרור העיר מידי דאעש. עם זאת, החודש היא נכבשה מחדש על ידי הארגון.