בעקבות חשיפת "גלובס": בזק תיקנה הדיווח למשקיעים

(עדכון) - נאלצה לפרסם הבהרה לפיה כל מהלך לביטול ההפרדה התאגידית או המבנית יחויב בשימוע ■ מוקדם יותר בזק קיבלה הבהרה ממשרד התקשורת כי ביטול ההפרדה כפוף לשימוע, אך לא דיווחה על כך לבורסה

בעקבות חשיפת "גלובס": חברת בזק מתקנת את הדיווח למשקיעים מסוף השבוע ומציינת כי ביטול ההפרדה התאגידית-המבנית מחייב שימוע. כפי שנחשף ב"גלובס" מוקדם יותר היום, בזק סירבה למסור מידע מפורט למשקיעים כי ביטול ההפרדה המבנית מחייב שימוע ציבורי שאת מסקנותיו איש אינו יכול לנחש כרגע. ככל הנראה התיקון מגיע בעקבות חשש שהרשות לניירות ערך תבקש מבזק הסברים.

המידע הסותר שיצא ממשרד התקשורת ואשר נחשף ב"גלובס", הראה שהמשרד שלח לבזק ביום שישי שעבר הבהרה לפיה בכל מקרה, מהלך ביטול ההפרדה התאגידית מחייב תהליך של שימוע. בזק טענה שלא קיבלה הבהרה כזו ממשרד התקשורת וניסתה להימנע מפרסום ההסברים לכך.

אלא ש"גלובס" פנה שוב וביקש הבהרות ממשרד התקשורת שחזר והבהיר היום שהוא הודיע לבזק שייערך לה שימוע בעניין. בזק ניסתה להימנע בכל דרך מפרסום ההבהרה ויש לכך סיבות רבות. למעשה בזק הסתירה את המידע בכוונת מכוון ורק היום כאשר לא הייתה לה ברירה היא נאלצה להודיע על כך.

נזכיר כי שימוע יכול להוביל לתוצאה שונה של דחיית המהלך לביטול ההפרדה התאגידית. הוא יכול בהתערבויות מסוימות של גופים ממשלתיים להפוך אותו על פניו או לרוקן אותו מתוכן. 

כזכור, יום שישי בבוקר פירסמה בזק דיווח שכותרתו "ביטול חובת ההפרדה המבנית", ובהמשך ציינה כי משרד התקשורת מקדם בשלב ראשון את ביטול ההפרדה התאגידית. נוסח הודעה של בזק אינו הותיר מקום לספק. הקורא הסביר הבין כי ההפרדה התאגידית (ואולי גם המבנית) בוטלה.

בשיחות שקיימנו עם גורמים רשמיים מהחברה ביום שישי נאמר לנו, בדומה ללשון ההודעה, כי יש לראות בהודעת המשרד כהודעה רשמית על ביטול ההפרדה התאגידית. משרד התקשורת, שכנראה נבהל מהודעתה של בזק, הוציא במהלך יום שישי הבהרה לבזק האומרת כי ביטול ההפרדה התאגידית כפוף לשימוע. בזק המשיכה וטענה בסוף השבוע שהבהרה כזאת לא התקבלה, והתעקשו שלא לתקן את נוסח ההודעה לבורסה. 

גלאון ליועמ"ש: בדוק את ההחלטה על ההפרדה התאגידית בבזק

יו"רית מרצ, ח"כ זהבה גלאון, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שיבדוק את החלטת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה התאגידית בחברת בזק - האם היא עומדת בחוות-הדעת של היועמ"ש שאוסרת על ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לעסוק בענייני שאול אלוביץ', והאם נבדקו כל ההיבטים המשפטיים והכלכליים הכרוכים בהחלטה.

לדברי גלאון, "לא ברור מדוע אצה הדרך לבכירי משרד התקשורת להצהיר על ביטול ההפרדה עוד בטרם בוצע שימוע בעניין, זולת יישור קו עם האינטרסים הצרים של שאול אלוביץ'".