אישום: הונתה את אמה הקשישה ואת חברתה הטובה ב-200 א' ש'

תושבת אילת פתחה בשם אמה המאמצת בת ה-76 חשבון בנק והונתה אותה במשך כשנתיים ■ משנחסם חשבון הבנק של האם - היא עברה לחברתה הטובה ביותר

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

תושבת אילת, בת 35, פתחה בשם אמה המאמצת בת ה-76 חשבון בנק והונתה אותה במשך כשנתיים בסכום כולל של למעלה מ-100,000 שקל; וכן התחזתה לחברתה הטובה, זייפה את תעודת הזהות שלה ובשמה ביצעה פעולות בחשבון הבנק שלה, הוציאה צ'קים בסך עשרות אלפי שקלים ורכשה רכב על חשבונה ובשמה. כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום באילת, המגולל סיפר של תרמית והונאה שביצעה האשה כלפי הקרובים לה ביותר.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרה לוי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), הגיעה הנאשמת עם הוריה לסניף בנק הדואר באשקלון על מנת לעזור להם בפתיחת חשבון, אך במקום למלא את פרטי אמה בטפסי פתיחת החשבון, כפי שביקשה, מילאה הנאשמת בכזב את פרטיה האישיים, ללא ידיעתה של אמה. בדרך זו, ביצעה הנאשמת במשך כשנתיים מאות פעולות בחשבון הבנק של אמה, תוך שהיא מתחזה לאמה, ללא ידיעתה או הסכמתה. בין היתר, חתמה הנאשמת בשם האם על כ-1,300 צ'קים, הזמינה כרטיס אשראי וביצעה בו רכישות בסכום של כ-92,500 שקל. כמו כן, רכשה הנאשמת סחורות ושירותים שונים וחייבה את החשבון באמצעות הוראות קבע, תוך זיוף חתימת אמה; והתכתבה עם הבנק וביקשה בקשות שונות לגבי החשבון.

מהאישום עולה, כי על מנת למנוע מצב שבו החשבון יהיה ביתרת חובה והמרמה תתגלה, נהגה הנאשמת להפקיד סכומי כסף שונים לחשבון. עם זאת, סכומים אלה לא הספיקו כדי לכסות את חובותיה - הבנק לא כיבד חלק מהצ'קים שזויפו והוראות הקבע, ומקבלי התשלומים בכרטיס האשראי לא קבלו את התמורה לשירותים ולסחורות שסיפקו לנאשמת. כתוצאה מכך, קיבלה האם מכתבי התראה רבים טרם נקיטת הליכים משפטיים.

כך, כעבור כשנתיים, בהן פעלה הנאשמת ללא היתר בחשבון של אמה, המרמה נחשפה. על פי האישום, ברגע שנחסמה בפניה האפשרות להשתמש במרמה בחשבון אמה, ביקשה הנאשמת מחברתה לפתוח עבורה חשבון בנק ולאפשר לה להשתמש בו. חברתה הסכימה לבקשתה, אך לא אישרה לה להזמין צ'קים בחשבונה ללא ידיעתה, וכן לא לחתום בשמה.

עם זאת, על פי כתב האישום, התחזתה הנאשמת לחברתה בהזדמנויות רבות, הזמינה בשמה פנקסי צ'קים מהבנק וזייפה את חתימתה על גבי למעלה מ-110 צ'קים בסכום כולל של 55,297 שקל. בהמשך, ביקשה הנאשמת מחברתה שתיקח עבורה הלוואה לרכישת רכב וזו סירבה. אז, על פי האישום, זייפה הנאשמת את תעודת הזהות של חברתה, את תלושי המשכורת שלה, הציגה את עצמה בפני נציגי החברה בשמה של חברתה ורכשה בשמה רכב ואף רשמה אותו על שמה. כך, חלק מהסכום עבור הרכב, שילמה הנאשמת בצ'קים מזויפים מחשבון הבנק של חברתה ועל שאר הסכום לקחה בשמה הלוואה, קיבלה את הרכב שנרשם על שם חברתה ונהגה בו כבעלת הרכב.

בנוסף, פתחה הנאשמת חשבון מזויף בבנק אוצר החייל, תוך שהיא מתחזה לחברתה, זייפה את חתימתה, הזמינה במסגרת החשבון כרטיס אשראי וקנתה במרמה מכשירי טלפון ניידים מחשבונה של חברתה.

כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות רבות של זיוף מסמכים בכוונה לקבל באמצעותם דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמכים מזויפים בכוונה לקבל באמצעותם דבר בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לאדם אחר.