אהרון אהרון, מנכ"ל אפל ישראל ימונה למנכ"ל רשות החדשנות

בתפקידו החדש יהיה אהרון אחראי על תקציב של 1.6 מיליארד שקל המוקצים בכל שנה לתמיכה במו"פ בכל הרמות

מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אפל בישראל, אהרון אהרון, מונה למנכ"ל רשות החדשנות. אהרון הוא מנכ"ל מוערך שהחל את דרכו בתעשיית השבבים, שימש הן בתפקידי פיתוח בחברות גדולות כמו IBM וצורן, בין היתר בתפקידים במטה של צורן בארה"ב, והן כיזם וכמנכ"ל חברות כמו סיברידג', קמרו ודיסקרטיקס. אהרון הוא בוגר הטכניון ומרצה בטכניון לתחום המערכות הספרתיות.

בתפקידו החדש יהיה אהרון אחראי על תקציב של 1.6 מיליארד שקל (לפני תוספות שנתיות של האוצר) המוקצים בכל שנה לתמיכה במו"פ בכל הרמות, הן משלב המימון הראשונה בפרויקטים כגון תנופה והחממות הטכנולוגיות, ועד תמיכה בחברות מבוססות דרך מענקי עידוד השקעות מו"פ. רשות החדשנות מתנתקת בימים אלה ממשרד הכלכלה והופכת לגוף עצמאי. מטרת המהלך היא בעיקר לאפשר גמישות רבה בסוגי התמיכה הניתנים לחברות השונות ולסקטור ההייטק באופן כללי, וכעת אהרון יהיה זה שייצוק תוכן בהצהרות הללו.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, יהיה יו"ר הרשות.

בתקופתו כמנכ"ל אפל נמנע אהרון כמעט לגמרי מראיונות פומביים העוסקים בו באופן אישי או באסטרטגיה של החברה. בהרצאה שנשא אהרון בתפקידו כמנכ"ל קמרו, פרש את משנתו לעניין בניית סטארט-אפים: "דע את השוק שלך לא פחות טוב מאשר את המוצר שלך, אל תעריך בחסר את המתחרים שלך, קבע חזון שאפתני מאוד, מהפכני אפילו ופרוש אותו לתוכניות שנתיות, ממן את החברה באופן הטוב ביותר שאפשר וקבע מתח רווחים נאה למוצריך, האמת באופן דתי במה שאתה עושה - לפעמים אתה תהיה היחיד ובסופו של דבר - אל תעגל פינות. עבודה קשה תביא אותך למקום הנכון".

בהרצאה שנשא בנושא גיוס עובדים לאפל ציין אהרון כי ראיין עד אותה הרצאה מעל 50 אלף מועמדים לעבודה. "גם היום בעבודתי החדשה אני מראיין את כל המועמדים. איכות המהנדסים לא השתנתה כאן לאורך השנים. גם היום אני ממשיך לקבל מהנדסים איכותיים ובקצב דומה, השינוי הוא בכך שהמהנדסים מתקבלים מיד למשרות בשכר גבוה, כבר מן המשרה הראשונה שלהם. אני ממליץ למהנדסים לעבוד תחילה בחברה גדולה, כדי לרכוש הרגלי עבודה". כמו כן ציין כי לדעתו אין גיל ליזמות, והזכיר כי את קמרו הקים בגיל 50.