הכלים שאתה שובר הם שלנו, נתניהו

מישהו צריך לעצור את ההשתוללות הילדותית הזאת

ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג
ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג

מעשה בילד סורר שלא אהב לציית להוריו. יותר מכך, הוא אהב מאוד לעשות להם דווקא, בכל פעם ההורים נזפו והורו לו להפסיק. הוא המשיך בשלו, והם בשלהם.

עד שיום אחד להורים נמאס, והם הטילו על הילד עונש חמור, כמו למשל החרמת הטאבלט שלו, עד שיתנהג בהתאם לכללים הנהוגים בבית. הילד לא הבין מה קרה פתאום. במשך שנים נוצר הליך בו הוא עושה כרצונו , וההורים מאיימים ולא עושים דבר. עכשיו כשסוף סוף הם עושים, הילד נשכב על הרצפה, רוקע ברגליו, צורח, מאיים, בוכה, וגם שובר כמה כלים.

הילד שנדהם

זה בדיוק מה שקורה עכשיו עם נתניהו. כל השנים הוא הלך בדרכי הבנייה של בנט, ומדינות העולם התנגדו, צעקו ואיימו אבל לא עשו דבר. פתאום הן אומרות זהו, עד כאן, אין יותר בנייה על אדמה פלשתינית. כי זה בניגוד לחוק הבינלאומי. הילד ביבי נדהם, ועשה מה שילדים עושים במקרים כאלה. הוא נשכב על הרצפה רוקע ברגליו, צועק, צורח, "מעניש" את מענישיו.

"גזירה קשה"

אבל במקום שמדינות העולם ייבהלו, הן מגחכות למראה ההתבזות של ראש ממשלה הנוהג כילד. אמנם למנוע מנציגים ישראלים להיפגש איתן זו גזירה קשה, אבל הן מאמינות שיוכלו לחיות איתה. אז נתניהו מזמין שגרירים, נוזף בהם, אוסר על שריו לבקר במדינות המענישות - שזה כמובן יותר עונש לשרים, ובכלל לא עונש, אלא למעשה צ'ופר למדינות שיכולות לחיות בכיף בלי הנודניקים הישראלים.

ילד מסכן, ביבי. במובן מסוים באמת עשו לו עוול. אפשרו לו לחשוב שזה בסדר לבנות בניגוד לחוק ולצפצף על העולם, ואז שינו את כללי המשחק מבלי לומר לו, אפילו מבלי ליידע את שלדון אדלסון. אפילו "ישראל היום" הופתע, שזה כבר התעללות. עולמו של הילד התמוטט, והוא התחיל לבעוט לכל עבר.

להפסיק את ההשתוללות

הבעיה היא שילד רגיל שובר את צעצועיו ורהיטי ביתו. כאשר נתניהו משתולל, הוא שובר את הנכסים של המדינה השייכת לנו. כל מדינה שהוא מקלקל איתה את היחסים זו מדינה שיחסיה מקולקלים לא רק עם נתניהו, אלא עם ישראל. כי נתניהו כנראה יחלוף מראשות הממשלה (מתי שהוא), ואילו אנחנו נישאר עם הנזקים שהוא גורם עכשיו! מישהו צריך לעצור את ההשתוללות הזאת, ומהר.

 

גם אובמה לא גיבור

גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוא פחדן לא קטן. אתמול (א') שיבחתי אותו על החלטתו להימנע מווטו. אבל קצת צורם שהוא עושה זאת סמוך לסוף כהונתו, כאשר לא הוא יצטרך לשאת בתוצאות ולנווט את המצב החדש. ולמרות זאת טוב מאוחר ...