לא רק אמזון: נחנך שירות חדש של משלוחים בעזרת רחפנים

רשות התעופה של צרפת העניקה אישור רשמי לחברת DPDgroup לבצע משלוחים באמצעות רחפנים אוטונומיים, במחוז פרובנס שבדרום המדינה ■ ומי יהיו הראשונים ליהנות מהשירות החדשני?

כשבוע אחרי שהרחפן אמזון פריים השלים את המשלוח המסחרי הראשון על אדמת בריטניה, גם מצידה השני של תעלת למאנש החלו לבצע משלוחים באמצעות רחפנים. רשות התעופה של צרפת העניקה אישור רשמי לחברת DPDgroup לבצע משלוחים באמצעות רחפנים במחוז פרובנס שבדרום המדינה.

DPDgroup הינה חברת בת של רשות הדואר של צרפת, והיא קיבלה אישור לבצע משלוחים שבועיים באמצעות רחפנים בין שני יעדים בפרובנס, וזאת לאחר שהוכיחה במשך שנתיים שהיא עומדת בקריטריונים הבטיחותיים והתחבורתיים הנדרשים.

החבילות יועמסו על רחפן מסוג הקסוקופטר בעיר Saint-Maximin-La-Sainte-Beaume ואז יטוסו באופן אוטונומי לאורך 15 ק"מ עד לאתר של סטארט אפים טכנולוגיים הממוקם בקרבת העיר Pourrières.

המשתמשים יאספו וישלחו חבילות במשקל של עד 3 ק"ג דרך טרמינל חיצוני הממוקם בכל צד של המסלול. הרחפן עצמו שפותח על ידי חברת Atechsys מסוגל לטוס במהירות של 30 קמ"ש ולטווח של 20 ק"מ בין הטענות. מעבר למערכת GPS הרחפן מצויד במצלמת שידור חי ובמצנח שיאפשר לו לנחות בבטחה בכל מקרה של תקלה. אם הפיילוט יעבור בהצלחה, ממשלת צרפת עשויה להרחיב את השימוש ברחפני המשלוח ליעדים אחרים.