הלמן אלדובי: רווח של 3.4 מיליון שקל ב-9 חודשים

לצורך מיזוגו לחברה ציבורית הוערכה פעילות בית ההשקעות בשווי של כ-128 מיליון שקל ■ שכרם של היו"ר והמנכ"ל - כ-1 מיליון שקל בשנה כל אחד ■ ה-EBITDA גבוה משמעותית מהרווח הנקי

רוני הלמן ואורי אלדובי / צילום: יונתן בלום
רוני הלמן ואורי אלדובי / צילום: יונתן בלום

בית ההשקעות הלמן אלדובי ייצר בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רווח נקי של כ-3.4 מיליון שקל, ושווי הפעילויות שלו מוערך בכ-128 מיליון שקל - כך עולה מהזימון לאסיפה הכללית לאישור מיזוג בית ההשקעות הפרטי לתוך החברה הציבורית סוהו נדל"ן, שתתקיים ב-12 בפברואר.

מהערכת השווי שמצורפת לדיווח לבורסה עולה כי שווי פעילות הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי הוא כ-120 מיליון שקל (בטווח של 93-150 מיליון שקל), כשהשווי הכלכלי של יתר הפעילויות בבית ההשקעות הוערך על ידי מעריך השווי, פרופ' אמיר ברנע, בכ-7.6 מיליון שקל (בתחום הערכה של 6.5-8 מיליון שקל). כמו כן, בהערכת השווי מצוין כי "השווי הכלכלי של הון החברה נאמד על ידינו בסך של 42.5 מיליון שקל". לאחר המיזוג יחזיקו בעלי המניות הנוכחיים של בית ההשקעות ב-71% ממניות החברה הציבורית.

הלמן אלדובי הוקם בשנת 1995 ומאז צמח גם הודות לרכישות ומיזוגים - בראשם המיזוג עם הדס ארזים, אך הוא אינו נמנה עם אריות השוק. עיקר הנכסים של בית ההשקעות הם בתחומי הפנסיה והגמל וההשתלמות, והיקפם עמד בסוף ספטמבר האחרון על כ-12.5 מיליארד שקל. בקרוב ינהל בית ההשקעות גם את קרן הפנסיה של חברת החשמל, תמורת דמי ניהול נמוכים ובהיקף שנתי קבוע.

נכון לסוף הרבעון השלישי ניהל הלמן אלדובי תיקי השקעות בכמיליארד שקל, לצד קרנות נאמנות בהיקף של כ-209 מיליון שקל (לאחרונה חשפנו ב"גלובס" כי קרנות אלה עוברות לניהול ובעלות קבוצת איילון). מהדוחות עולה כי פעילויות קרנות הנאמנות (שהינה פעילות מופסקת) וניהול התיקים יוצרות תזרים מזומנים שלילי, כמו גם הלמן אלדובי סוכנות ביטוח.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016 הציגה פעילות הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי רווח של כ-2.9 מיליון שקל, ניהול התיקים הרוויח 65 אלף שקל סמליים, ואילו יתר הפעילויות הפסידו כ-1.9 מיליון שקל. אשתקד רשם בית ההשקעות רווח שנתי של כ-6.7 מיליון שקל בגמל, בהשתלמות ובפנסיה, ורווח של כ-172 אלף שקל בלבד בניהול תיקים, למול הפסד של כ-1.3 מיליון שקל ביתר הפעילויות. בשנתיים שקדמו לתקופות אלה פעילות ניהול התיקים הייתה הפסדית.

מהזימון לאסיפה עולה עוד כי הלמן אלדובי יקבל לידיו 65.9% ממניות סוהו, כשמייסדי בית ההשקעות - אורי אלדובי ורוני הלמן, יקבלו עוד 1.7% כל אחד. בעלי המניות האחרים בהלמן אלדובי הם דורה ודוד יזרעאל, אייזיק סיטון ופיטר פרידמן. ערן מיטל, בעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, וחנניה אסיאג, בעלי השליטה הנוכחיים בסוהו - יחזיקו כל אחד בכ-4.5% ממניות בית ההשקעות הציבורי, ודניאל מגן יחזיק ב-3%. אגב, מיטל ואסיאג יקבלו בנוסף, בשלבים, גם סך כולל של כ-3.5 מיליון שקל כחלק מהעסקה עבור פרמיית השליטה.

בסוף ההליך ישונה שם החברה הציבורית מסוהו נדל"ן להלמן אלדובי בית השקעות, שיצטרף להיסחר בת"א לצד בתי השקעות אחרים: מיטב דש (שעשוי להימחק בקרוב, אם וככל שתאושר העסקה לרכישת כל מניותיו בידי קרן XIO), אי.בי.אי ואנליסט. חברת הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי היא כבר חברה מדווחת משום שהינה חברת אג"ח.

אורי אלדובי יכהן כיו"ר הלמן אלדובי הציבורי, תמורת שכר חודשי של 84.6 אלף שקל, עבור היקף משרה של 95% ודרך חברת ניהול שבבעלותו. רמי דרור, מנכ"ל הלמן אלדובי, יכהן כמנכ"ל החברה הציבורית, תמורת שכר ברוטו של 88.7 אלף שקל לחודש. מדובר בעלויות שכר קבועות של כ-1 מיליון שקל וכ-1.1 מיליון שקל לשנה, בהתאמה, ועוד קודם לרכיבי שכר משתנים.

כמו כן, בין הצדדים הוסכם כי טרם השלמת העסקה סוהו תכריז על חלוקה של דיבידנד במזומן לבעלי מניותיה, כפי שיהיו בסמוך לפני מועד ההשלמה, בסך של 1.5 מיליון שקל. נכון למועד זה, סך ההוצאות בגין העסקה מוערכות בכ-2.2 מיליון שקל.

תוצאות הלמן אלדובי ינואר-ספטמבר 2016
 תוצאות הלמן אלדובי ינואר-ספטמבר 2016