התכנון והתחמון

יאללה, ביבי, מספיק קיטור הוצאת, תתעשת כבר ותחשוב בשיקול-דעת איך לנהוג במציאות החדשה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ארה"ב תכננה עם הפלסטינים את החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות? - וואו. מה אנשי הימין לא אומרים? הוגה הדעות גלעד ארדן פולט "פאתטי", הקופירייטר ביבי ניסח את המנטרה: "ההחלטה שהתקבלה באו"ם מעוותת ומבישה, אך נתגבר עליה". לא ברור איך, או מתי - וכמובן כאשר ביבי אומר משהו, כמו האמירה: "אני יכול להשיג מה שאני רוצה" - כמעט תמיד בשטח קורה משהו הפוך.

בוקס בפרצוף

ביבי הבטיח לנו כל הזמן שלא נדאג, הוא העביר את חוק ההסדרה למרות ההתנגדות הבינלאומית לחקיקתו, וחטף בוקס בפרצוף. החלטת מועצת הביטחון תפסה אותו בהפתעה, והוא לא ידע מה לעשות, ואז ביבי עשה את מה שהוא יודע: נאומים "תקיפים" בליווי בריטון עמוק, ביטויי גנאי והבטחות-סרק. כאשר ראש הממשלה נמצא בטריפ כזה, לא נעים להזכיר לו את המציאות העובדתית. למשל, שזה לא רק אובמה ולא רק ארה"ב - אלא עוד 14 מדינות, ביניהן כאלה שביבי הגדיר אותן כידידות. והן באמת מדינות ידידותיות לנו, כולל ארה"ב כמובן. הן רק לא ידידותיות למדיניות ההתנחלויות. זו זכותן. הרי אנחנו תמיד טוענים שבין ידידות טבעי שיש חילוקי דעות ועמדות, לא? אז מה הבעיה?

מה עכשיו? התשובה של ביבי היא בהתאם למה שלמד בבית הספר לדמגוגים אותו סיים בהצטיינות. קודם כל הוא מנסה לקבע במוחות הציבור שההחלטה היא נגד הר הבית, בית המקדש, הכותל - כל המקומות הקדושים. "על זה הם רוצים שנוותר!!!", זועק דמגוגיהו. ובכן, נכון שההחלטה לא מבחינה בין עמונה לבין הכותל, אבל כל ינוקא יודע שאת מועצת הביטחון ואת המדינות הידידות לנו מעניינים השטחים המוחזקים, בעיקר הבניה בהם, ובמיוחד הבניה הבלתי חוקית על אדמות פרטיות.

ארה"ב תכננה את המהלך עם הפלסטינים? אז מה? ממשלת ביבי במשך שנים מתחמנת אותם, את כל העולם, את הציבור הישראלי!!! אז לאמריקאים אסור לתכנן מהלך נגדי? מנהיגות רצינית במצב כזה הייתה מתיישבת וחושבת מה לעשות. אבל מכיוון שיש לנו מנהיגות מתחמנת, התגובה המידית היא נאצות וקללות והשמצות.

יאללה, ביבי, מספיק קיטור הוצאת, תתעשת כבר, ותחשוב בשיקול-דעת איך לנהוג במציאות החדשה. ואם אתה מקווה שטראמפ יושיע, אני חושב שצפויה לך עוד אכזבה.

מה שמירי לא יודעת...

מירי רגב, אתמול (ג): "מיהו אובמה? עם כל הכבוד, הוא היסטוריה". אני מוכן להסביר למירי קודם מיהו אנטון צ'כוב, ואחר כך אסביר לה מי הוא אובמה. יש עוד כל-כך הרבה דברים ששרת הספורט צריכה ללמוד.