מאות אלפי ישראלים שיתפו: הסיפורים החמים ברשת ב-2016

כוח, ישירות ואפילו אלימות: מיהם האנשים הכי מאוזכרים ברשתות החברתיות ב-2016? ■ מהם הסיפורים שעשו את השנה, ומה הפך אותם לוויראליים באמת? ■ צפו בסיכום שנת 2016 ב"מה ברשת"

מה ברשת, שי-חי וביבי/ צילום : וואלה סלבס
מה ברשת, שי-חי וביבי/ צילום : וואלה סלבס

היום בתוכנית "מה ברשת" בגלובס TV - כל מה שקורה ברשת הישראלית: נסכם שנה ונציג על מה ועל מי דיברנו ברשתות החברתיות השנה. זה אולי לא ממש מפתיע, אבל מי שהכי עניין את הרשת שלנו הם בעיקר גברים - וכאלה עם גברים עם כוח, ישירות ואפילו אלימות.

חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת מציגה את האנשים הכי מאוזכרים ברשתות החברתיות השנה.
במקום הראשון נמצא כמובן האדם הבכיר ביותר בישראל - ראש הממשלה בנימין נתניהו. אין ספק שזאת הייתה שנה מרתקת ברשת עבור ראש הממשלה, עם 1.4 מיליון שיחות ברשת, מתוכן 57% תומכים בו ו-43% שהעבירו עליו ביקורת.

בין הפרשות המדוברות היו פינוי עמונה ואמירתו של נתניהו ממש בשבוע שעבר על פסל הזהב שנבנה בכיכר רבין, פרשת הצוללות, המלחמה נגד התקשורת, סאגת תאגיד השידור והתגובות לאילנה דיין ורביב דרוקר. כמו כן עוקבים אחריו בפייסבוק כמעט 2 מיליון גולשים, ובטוויטר מעל ל-700 אלף.

במקום השני נמצא גבר נוסף שסחף את הרשת עם דיון סוער לגבי הלגיטימיות של הכוח שהפגין השנה, וזהו החייל אלאור אזריה, עם 400 אלף שיחות ברשת, מתוכן 70% מביעים תמיכה באלאור, ואילו 30% מותחים ביקורת על מעשיו. התמיכה באלאור מתטבאת לא רק בשיחות אלא בקבוצות רבות בפייסבוק, למשל, שפועלות למענו.

במקום השלישי נמצא יוצא "האח הגדול", שי חי, שהיווה סמל לאגרסיביות, ישירות ואמירת "האמת בפנים". שי חי גרף השנה 350 אלף שיחות ברשת, מתוכן 81% מביעים בו תמיכה, ו-19% מעבירים ביקורת על ההתנהלות שלו. ואיך אפשר בלי "צבא האמת" של שי חי, קבוצה המונה מעל ל-15 אלף גולשים.

קצת אחריו ברשימה מגיע נשיא ארצות-הברית הנבחר, דונלד טראמפ, עם 250 אלף שיחות ברשת הישראלית. טראמפ הפתיע את כולם עם הניצחון שלו בבחירות בארה"ב, בין היתר בגלל הישירות חסרת המעצורים שלו והיחס המזלזל כלפי נשים.

בהמשך הרשימה נמצאים לפי הסדר שמעון פרס זכרונו לברכה; ואחריו האישה הראשונה ברשימה - לא שרון פרי ולא ענת הראל, אלא שרת התרבות מירי רגב, או כפי שכונתה השבוע על-ידי דן מרגלית - "שרת השוק וסגנון של פרחחית".

אחריה סוגרים את העשירייה שר החינוך נפתלי בנט, הילארי קלינטון, יאיר לפיד ובר רפאלי עם 110 אלף שיחות ברשת השנה.

ביטוי נוסף של אלימות שתפס מקום מרכזי ברשתות השנה הוא פרשות האונס וההטרדות המיניות הרבות, שגרפו 250 אלף שיחות ברשת. הדמויות הבולטות היו השחקן משה איבגי, הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב, איש הנדל"ן וחיי הלילה אלון קסטיאל, תת-אלוף אופק בוכריס - והרשימה, לצערנו, עוד ארוכה.

נותר רק לקוות שהמאבק באלימות כלפי נשים יישא פרי כבר בשנה הקרובה, ושהמקרים הללו ילכו ויפחתו כבר ב-2017. 

ואם בשנה החדשה עסקינן, הרשת כבר עוסקת בהבטחות לשנה הבאה ועל איך יחגגו את השנה הנכנסת והאם כדאי לחגוג סילבסטר, נובי גוד או בכלל חנוכה? לא משנה מה אתם חוגגים - העיקר שיהיה לכם סוף שבוע שמח.

אנחנו סיימנו. אם אהבתם את התוכנית - צייצו, שתפו, הגיבו, ואנחנו נהיה כאן שוב בשנה הבאה.