תוכנה זדונית רוסית התגלתה במחשב של חברת תשתיות בארה"ב

התוכנה התגלתה על לאפטופ של חברת תשתיות בוורמונט ויוחסה לארגון האקרים רוסי שאותו מכנה הממשל בארה"ב בשם "גריזלי סטיפ"

האקר  / צלם: טינקסטוק
האקר / צלם: טינקסטוק

חברת תשתיות במדינת ורמונט בארה"ב גילתה עדויות לקיומה של תוכנה זדונית, כך לפי דיווח הבוקר (שבת) בוושינגטון פוסט, שציטט גורמים בממשל האמריקאי. לפי הדיווח התוכנה קשורה לחברת האקרים רוסית שאליה מתייחס הממשל בארה"ב בשם "גריזלי סטיפ" (Grizzly Steppe). לפי חברת התשתיות, ברלינגטון אלקטריק דיפרטמנט, התוכנה המקושרת לגריזלי סטיפ נמצאה על לאפטופ אחד בלבד, והלאפטופ לא היה מחובר לשרת החשמל - מה שהרגיע חששות קודמים מפני אפשרות שרוסיה פרצה לרשת החשמל הארצית של ארה"ב. חברת התשתיות, בבעלותה של העיר ברלינגטון, אישרה את הפריצה בפוסט בדף הפייסבוק שלה.

"רשת החשמל אינה נמצאת בסכנה", אמר נציב שירות הציבור של ורנמונט, כריסטופר רצ'יה. "החברה סימנה את הסכנה, הודיעה לגורמים המתאימים ובודדה את הלאפטופ שעליו מצויה התוכנה הזדונית".

אתמול פרסמו המחלקה לביטחון פנים והלשכה הפדרלית לחקירות את הדוח המשותף שלהן המתאר את פעילות גריזלי סטיפ. המשרד לביטחון פנים גם הודיע לחברות התשתיות בארה"ב כי עליהן לצפות לתוכנת זדון ספציפית הקשורה לגריזלי סטיפ, כך לפי הודעתה של ברלינגטון אלקטריק. 

"פעלנו במהירות לסרוק את כל המחשבים במערכת שלנו כדי לגלות סימנים לתוכנה זדונית", אמר מנהל התקשורת של ברלינגטון אלקטריק, מייק קנריק. "גילינו את התוכנה המזיקה בלאפטופ יחיד של ברלינגטון אלקטריק דיפרטמנט שאינו מחובר לרשתות שלנו". הוא הוסיף שהחברה הזעיקה מיד את הרשויות הפדרליות. 
אתמול גירש הנשיא ברק אובמה 35 נציגים רוסים מארה"ב - כחלק מסנקציות חדשות כנגד רוסיה בתגובה לפריצות מצדה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי לא ינקוט צעדי תגמול, צעד שזיכה אותו בתגובה אוהדת מצד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ.