הסכם קיבוצי חדש באגד היסעים; שכר המקסימום: 35 ש' לשעה

ההסכם שנחתם יחול על 400 עובדי החברה-הבת של אגד למשך 4 שנים ■ השכר הנמוך לא הפריע למנהלים הבכירים ולהנהגת ההסתדרות להתגאות בתנאים המצוינים להם זכו העובדים

הסכם קיבוצי חדש באגד היסעים, חברה-בת של אגד, העוסקת בעיקר בהסעות מאורגנות למוסדות, טיולים ותלמידים. על פי ההסכם, שכרם של 400 עובדי החברה יגיע לעד 35 שקל לשעה, ואלה מהם שיוצבו בתחבורה הציבורית הרגילה יקבלו שכר של 39 שקל לשעה, שהוא שכר המינימום בענף. ההסכם תקף לשלוש שנים.

השכר המובטח לצורך הפרשות לפנסיה יחושב לפי 186 שעות בחודש, גם אם הנהגים עבדו פחות מכך. עובדים שיהיו זכאים למענקי הצטיינות יקבלו 625 שקלים לרבעון, ותעריף השהייה מחוץ לבית יעמוד על 110 שקל ליום. בהסתדרות טוענים כי שכר המקסימום שעליו הוסכם - כ-6,500 שקל בחודש בלבד - גבוה מהמקובל בענף ההיסעים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר בעניין זה, כי "חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הינו אינטרס ציבורי חשוב". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר, כי "מדובר בהסכם המיטיב עם אוכלוסייה קשת יום, המשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם".

יו"ר מזכירות אגד ויו"ר אגד היסעים אבי פרידמן אמר כי "מדובר בהסכם ראשון בתחום ההיסעים הפרטיים, שמציב את אגד היסעים כחברה המובילה בענף. יו"ר ועד אגד היסעים, שמחה להב: "ההסכם שנחתם הינו הסכם מצוין המוביל בענף בכל הקשור לשכר, הפרשות לפנסיה. יש לציין לשבח את העובדים שבעקבות הגיבוי המלא שקיבלנו מהם יחד עם איגוד עובדי התחבורה וההנהלה, הוביל לחתימת הסכם מוצלח במיוחד".