דלתא ישראל תפתח 7 חנויות של רשת פיקס ב-2017

המטרה: להכפיל את המכירות ל-40 מיליון שקל ■ קהל היעד של הרשת הוא צעירות בנות 15-25, והיא מתמקדת בהלבשה תחתונה ■ בחברה גם בוחנים אפשרות לפתח למותג רשת בחו"ל

חנות של פיקס / צילום: ליה שוורץ
חנות של פיקס / צילום: ליה שוורץ

עם הפנים לחו"ל: חברת דלתא ישראל מתכננת לפתוח במהלך השנה הקרובה 7 חנויות נוספות ברשת ההלבשה התחתונה fix (פיקס), במטרה להכפיל את מכירות הרשת בתוך שנה בלבד - כך נודע ל"גלובס".

רשת פיקס מונה כיום 9 סניפים, המשתרעים כל אחד על שטח של 70 מ"ר, ומחזור מכירותיה הסתכם בשנת 2016 ב-20 מיליון שקל.

משמעות החלטת ההתרחבות המואצת היא שפיקס עונה על הציפיות מבחינת היקפי הפעילות. עוד נודע כי בחברה בוחנים בימים אלה אפשרויות לפתוח רשת למותג פיקס מחוץ לגבולות ישראל.

דלתא ישראל השלימה את רכישת המותג פיקס בינואר 2014, כחלק מרכישת לודז'יה רוטקס מידי חברת ארגמן תמורת 7.5 מיליון שקל. במסגרת העסקה נרכשו המותגים Veto ו-fix והחנויות הפעילות ברשת לודז'יה רוטקס.

הרכישה בוצעה אחרי שחיקה קשה בביצועים של הרשת ובזמן שבחברת לודז'יה רוטקס שקלו לסגור את כל הסניפים. מיד לאחר הרכישה סגרה דלתא ישראל את הרשת והסבה חלק מהחנויות לחנויות דלתא.

"רשת פיקס חדשה לגמרי"

במאי 2015 השיקה דלתא ישראל רשת חנויות תחת המותג פיקס תוך בידול משמעותי מרשת דלתא ופנייה לקהל צעיר. הרשת צפויה להגיע בתוך שנה לפריסה של 15 חנויות, כשלדברי צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל, הפוטנציאל הוא עשרות חנויות. לדבריו, "כל רשת פיקס חדשה לגמרי, והיא פונה לקהל חדש. זו קטגוריה שאנחנו רוצים להוביל".

- אתם לא חוששים מיצירת קניבליזציה עם רשת דלתא?

"קהל היעד של דלתא הוא יותר משפחתי עם מיצוב מאוד ברור לנשים, לגברים ולילדים. פיקס פונה לקהל נשים צעיר, ממוקד בהלבשה תחתונה. קהל היעד העיקרי הוא גילאי 15-25. יש לנו קהל רב גם בגיל 13 שמגיע לחנויות. כל הקולקציות ברשת פיקס מעוצבות בצורה מאוד קרובה לטרנדים שקורים בעולם. אנחנו מפתחים סחורה תוך 60 יום".

- נכנסתם לוואקום?

"לא, אבל נכנסנו לתחום שיש בו מעט שחקנים והרבה לקוחות. בגדול בקטגוריה הזאת יש את aerie ואת H&M. ניכנס לכל הקניונים המרכזיים".

- מה אתם מבינים שלא הבינו בלודז'יה רוטקס עם המותג?

"אני לא רוצה להתייחס למה שהם לא הבינו, אלא למה שהשוק לדעתי צריך ולמה שחברת דלתא יכולה לספק. השוק צריך מותג הלבשה תחתונה טרנדי, שיודע להביא את המוצרים הטובים ביותר לקהל צעיר - שמחפש את המוצר".