8,100 טון: 52 מיליון חבילות הוזמנו מחו"ל ב-2016

דואר ישראל: מדובר בגידול של כ-30% לעומת 2015 ■ בכל שנייה חולקו בישראל 1.6 חבילות ■ מהם האתרים הפופולריים, ומה הישראלים אוהבים להזמין ברשת?

שנת 2016 הייתה שנת החבילות - כך עולה מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה החולפת שפורסמו היום (ב'). על-פי הודעת הדואר, הציבור הישראלי הזמין בשנה החולפת כ-52 מיליון חבילות מחו"ל, במשקל כולל של 8,100 טון, כלומר בכל שנייה חולקו בישראל 1.6 חבילות בממוצע. 

מדובר בגידול של כ30% לעומת שנת 2015, אז הוזמנו כ-41 מיליון חבילות בשנה. לשם השוואה - בשנת 2006 הוזמנו בישראל מחו"ל רק כ-19 מיליון חבילות, כך שמדובר בגידול של 170% על פני עשור.

שיאנית ההזמנות ביחס לגודל האוכלוסייה היא העיר ראשון-לציון עם כ-390 אלף חבילות בשנה, בעוד שתל-אביב היא שיאנית ההזמנות כמותית עם מעל 650 אלף חבילות שהוזמנו השנה, אך מדורגת רק במקום החמישי בטבלה ביחס לגודל האוכלוסייה.

בחודש דצמבר לבדו הוזמנו 6.2 מיליון חבילות, כאשר בנובמבר נשבר שיא, ונמסרו ללקוחות כ-7 מיליון חבילות.

כמות החבילות הנכנסות לישראל עלתה בחודשים אלה בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר מגמה דומה בשנתיים האחרונות.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מסר כי "כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר שהציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קנייה באמצעות הרכישות המקוונות. חברת דואר ישראל נערכה השנה על-מנת למסור לציבור את מיליוני החבילות שהוזמנו, ובכך סייעה בהורדת יוקר המחיה. 

"על-מנת להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות, פתחנו 300 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, תגברנו יחידות ורכשנו ציוד לבית המיון על-מנת למיין ולמסור את כמויות החבילות העצומות".

ועוד נתונים:

- 42% מציבור הקונים ברשת קונה גם באתרים ישראלים וגם באתרי קניות בינלאומיים. 18% קונה רק באתרים בינלאומיים, ו-6% קונה רק באתרים ישראליים.

- עלי אקספרס ו-eBay הם אתרי הקניות הפופולריים בקרב ישראלים, ואחריהם נקסט ואמזון.

- 54% מהקניות ברשת הן של ביגוד, 39% כרטיסים להופעות ולקולנוע ו-32% טלפונים סלולריים ומוצרים משלימים.

- כ-40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, אחריהן ארה"ב ואנגליה.