העליון הכריע: עדת המדינה בפרשת רונאל פישר תעיד במשפט

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של יאיר ביטון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר את עדותה של עדת המדינה במשפט פרשת רונאל פישר ■ שופט המחוזי קבע כזכור כי חיסיון עו"ד-לקוח לא נועד לשמש "עיר מקלט" ללקוח לשם ביצוע עבירות פליליות

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

בית המשפט העליון דחה היום (ג') את ערעורו של יאיר ביטון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לאפשר את עדותה של עדת המדינה במשפט פרשת רונאל פישר שבמסגרתו עומדים לדין ביטון, פישר, ונאשמים נוספים.

בדיון האחרון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים (ש' משה סובל), העלה ביטון התנגדות לכך שתוצגנה לעדת המדינה, ע' שהייתה מזכירתו של פישר, שאלות הנוגעות לעניינים החוסים, לגישתו, תחת חיסיון עורך דין-לקוח.

השופט המחוזי משה סובל דחה את ההתנגדות וקבע כי חיסיון עו"ד-לקוח לא נועד לשמש "עיר מקלט" ללקוח לשם ביצוע עבירות פליליות. עם זאת, נוכח האפשרות שבסופו של דבר ייקבע שהעורר לא עבר את העבירה המיוחסת לו, סבר בית המשפט כי יש "ליצור בדרך של קביעה שיפוטית, מוסד של חסיון שימוש" והתיר על כן למדינה לשאול את העדה שאלות רק אם תודיע מראש שהיא מעניקה חיסיון שימוש מוחלט בכל דבר שייאמר על ידי העדה בעניינו של העורר וזאת בהליכים פליליים עתידיים וכן בהליכי חקירה.

המדינה הודיעה כי היא נאלצת להסכים לחיסיון השימוש ואילו העורר הודיע כי בכוונתו להשיג לאלתר על ההחלטה במסגרת הליך ערעורי בפני בית המשפט העליון.

אתמול נערך בבית המשפט העליון דיון בערר בפני השופטת אסתר חיות וניתנה החלטה אשר דחתה כאמור ערר זה. בית המשפט העליון ציין כי החלטתו כי טענות ביטון נסמכו על הלכות הנוגעות לעדים ולא לנאשם שהינו בעל דין בהליך הפלילי כבענייננו. ההליך הפלילי בעניינו של העורר ממשיך להתנהל ובסופו תעמוד לו הזכות לערער על הכרעת הדין שתינתן, ככל שהדבר יידרש. במסגרת ערעור זה יוכל העורר להשיג גם על ההחלטה נושא הערר דנן.

הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים אשר נקבע ל-5 בינואר להעדת עדים אחרים נדחה. עדותה של עדת המדינה תתחדש ב-9 בינואר בשעה 09:00.