אחרי עידן פוגל: LEAD חתם על הסכם ייצוג עם אוגילבי

סוכנות אוגילבי היא חלק מקבוצת WPP, המיוצגת בין היתר ע"י אדלר-חומסקי, שהוא בעל השליטה ב-LEAD ■ הסוכנות ניהלה הליך בדיקה ארוך מול LEAD כדי לוודא כי המשרד עומד בסטנדרטים הנדרשים

רמי יהודיחה / צילום: איל יצהר
רמי יהודיחה / צילום: איל יצהר

הפרסומאי רמי יהודיחה, מבעלי משרד הפרסום LEAD, סוגר מעגל: 15 שנה לאחר שפרש ממשרד הפרסום פוגל-אוגילבי ויצא לדרך עצמאית, חותם LEAD - המשרד שהקים - הסכם ייצוג (אפיליאיישן) עם סוכנות הפרסום הבינלאומית אוגילבי, שהייתה מחוברת לפוגל במשך שנים ארוכות.

החיבור נעשה בעקבות היעלמותו של פוגל ממפת משרדי הפרסום בישראל, לאחר שפשט רגל ופעילותו הועברה לקבוצת אדלר-חומסקי. LEAD נמצא בשליטת אדלר-חומסקי, המייצג בישראל את סוכנות הפרסום העולמית גריי, השייכת לקבוצת הפרסום WPP. גם סוכנות אוגילבי היא חלק מקבוצת WPP, ולכן החיבור ל-LEAD היה מתבקש - מה שלא מנע מהקבוצה לנהל תהליך ארוך של בדיקה מול LEAD כדי לוודא שהמשרד אכן עומד בסטנדרטים הנדרשים.

רמי יהודיחה פועל בענף הפרסום כבר שנים ארוכות. חלק משמעותי מהקריירה שלו כשכיר היה במשרד הפרסום פוגל-אוגילבי כשזה היה בשיא זוהרו. יהודיחה שימש כמנכ"ל סוכנות הדיירקט OgilvyOne ישראל וסמנכ"ל במשרד הפרסום במשך 6 שנים.

בתחילת שנות האלפיים הוא פרש מפוגל והקים את LEAD, שהתמחתה בתחילת הדרך בשיווק ישיר - נישה שהייתה ייחודית אז. תוך תקופה קצרה נהנה המשרד החדש מגידולים בהיקפיו, ושנה וחצי לאחר הקמתו זיהו באדלר-חומסקי, שעסקו באותה תקופה ברכישת משרדים, את הפוטנציאל ורכשו 70% ממנו. העסקה הוכיחה את עצמה, LEAD צמח והפך למשרד פרסום כללי מהשורה.

עם הזמן ומתוך מטרה לגדול ולהשתפר מקצועית, חיפש יהודיחה חיבורים אסטרטגיים שיבואו לידי ביטוי וגם טאלנט קריאטיבי שיביא ערך מוסף או מיזוג שייתן מענה לצורך זה. כפועל יוצא מזה, לפני כשנתיים מוזג למתוכו משרד המיתוג אדלר ברנדס.

אדלר ברנדס הוקם על ידי ראובן אדלר ובהמשך הצטרף אליו אריאל ברנסון, שפעל עד אז כאיש קריאייטיב באדלר-חומסקי והפך באדלר ברנדס למנכ"ל ושותף. חיבור זה אמור היה לסגור את עניין המקצועיות המקומית, אך יהודיחה ואנשי אדלר-חומסקי שאפו לייצר גם חיבור בינלאומי.

פרט לאדלר-חומסקי מונה קבוצת WPP בישראל גם את JWT ישראל ו-y&r ישראל. בשנה האחרונה התברר כי גם קיומו של y&r ישראל מצוי בסימן שאלה, לאחר שכל הבכירים שניהלו אותו פרשו תוך זמן קצר מתפקידם והיה צורך למצוא פתרון ניהולי במשרד. באדלר-חומסקי קיוו כי מושכות ההובלה יינתנו ל-LEAD שבשליטתם, אבל בקבוצה העדיפו להפקיד את ניהול המשרד בידי מנכ"ל JWT ישראל, יורם דמבינסקי. לכן נמשך התהליך מול אוגילבי - שנושא עתה פירות.

קריאטיבית ואפקטיבית

הסכם ייצוג הוא בעיקר הסכם ידע, אך במקרים מסוימים הוא עשוי להביא גם העברה של תקציבים. כידוע, גופים בינלאומיים גדולים מפקידים את תקציבי הפרסום שלהם בסוכנויות בינלאומיות שאמורות לדאוג לתקציב בארצות השונות. האם זה מתרחש בפועל? תלוי במשרד ותלוי בלקוחות. יש סוכנויות בינלאומיות המחזיקות בבעלות על משרדים מקומיים ולא בהכרח מביאות להעברת תקציב, ויש כאלה שרק סביב הסכמי ייצוג מתעקשות שהנציג המקומי יטפל בתקציב הבינלאומי.

קבוצת אוגילבי (בשמה המלא Ogilvy & Mather) מונה כיום למעלה מ-500 סניפים בעולם. היא נחשבת לאחת הסוכנויות הקריאטיביות המצליחות ונבחרה לסוכנות הפרסום המובילה בעולם לשנת 2016 על ידי מגזין ADWEEK. היא גם זכתה בפרסים רבים בפסטיבל קאן ונבחרה כסוכנות האפקטיבית ביותר בעולם בתחרות ה-Effie. עם לקוחותיה הבינלאומיים הקבוצה נמנים קוקה-קולה, יוניליוור, נסטלה, פייזר, קימברלי קלארק, LG, פיליפס, יב"מ, לנובו ואמריקן אקספרס.

יהודיחה אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "בתקופה כה חשובה שבה משתנים סדרי עולם בתחום השיווק והפרסום, החיבור לאוגילבי ייתן למשרד הזדמנות ליהנות מעוצמה בינלאומית, ידע נרחב, מתודולוגיות עבודה וטכנולוגיות חדשות, ויאפשר לנו להמשיך ולהוביל את לקוחותינו לחדשנות פורצת דרך ולניצחונות שיווקיים".

*** LEAD הוא משרד הפרסום של "גלובס"