בכירים בפועלים ובכאל מועמדים להחליף את לוין בדיסקונט

זיו בירון, ראש אגף ניהול ערך לקוח בחטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, וברק נרדי, סמנכ"ל הכספים של כאל, מועמדים להחליף את אורי לוין כראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק דיסקונט

זיו בירון, ראש אגף ניהול ערך לקוח בחטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, וברק נרדי, סמנכ"ל הכספים של כאל, מועמדים להחליף את אורי לוין כראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק דיסקונט, כך נודע ל"גלובס". בירון כבר הודיע בשבוע שעבר בבנק הפועלים על עזיבה, ולדברי גורמים במערכת הבנקאית הוא מקיים שיחות עם מנכ"לית דיסקונט לילך אשר טופילסקי להצטרף לדיסקונט כחבר הנהלה בבנק.

בירון הצטרף לבנק הפועלים לפני כחמש שנים, ולפני כן כיהן בתפקידים בכירים ב-HSBC בניו יורק ובלונדון. בתחילה כיהן בתפקיד ראש מטה בחטיבה הבינלאומית של בנק הפועלים, ובהמשך מונה לראש אגף ניהול ערך לקוח בחטיבה הקמעונאית. אשר טופילסקי מכירה את בירון מימיהם המשותפים בבנק הפועלים, ואם הוא אכן יעבור הוא לא יהיה המנהל הראשון שהיא מביאה מבנק הפועלים.

נרדי מכהן כסמנכ"ל הכספים של כאל מזה שש שנים, וכן הוא מכהן כמנהל הפעילות העסקית של החברה-הבת דיינרס. לפני כן כיהן כסמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט ישראל, לאחר ששימש בתפקידים ניהוליים אחרים בחברה.

גם בירון וגם נרדי נחשבים למנהלים מקצועיים ומוערכים - ההתמחות של בירון הוא בתחום האסטרטגיה והפיתוח העסקי ואילו של נרדי בעיקר בתחום הכספים. כמו כן, לא מן הנמנע שבתרחיש מסוים, בסופו של דבר שניהם ישתלבו בבנק, אם אשר טופילסקי תחליט לבצע שינוי ארגוני במבנה החטיבה של לוין, ולפצל אותה לשני תחומים מרכזיים: אסטרטגיה וכספים.

נזכיר כי לוין, צפוי להתמנות בקיץ למנכ"ל דיסקונט ניו יורק במקום אהוד ארנון שהודיע על עזיבה. לוין נחשב לאחד המנהלים הבכירים בדיסקונט, והיה אחראי בין היתר על התוכנית האסטרטגית ותוכנית ההתייעלות בבנק, כמו גם על ענייני הכספים והתקציב.