הנגבי למבקר: לא אקבל החלטות בנושא בזק ללא תיאום

יחד עם זאת, הנגבי לא מוכן להתחייב לחכות שלושה חודשים מבלי לקדם את הנושא - כפי שביקש המבקר וועדת הכלכלה

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

השר הממונה על הטיפול בענייני בזק, שמתפקד כשר התקשורת בפועל, צחי הנגבי, הודיע למבקר המדינה יוסף שפירא (באמצעות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר) שבכוונתו ליידע אותו במהלכים שיינקטו לגבי מהלך ההפרדה התאגידית בבזק.

המשמעות היא שהנגבי מתכוון לשתף פעולה עם המבקר בנושא, אך מצד שני הוא אינו מוכן להתחייב לבקשה לעכב את הטיפול בנושא לתקופה של 3 חודשים, כפי שביקש המבקר.


אתמול התרחש אירוע יוצא דופן במסגרת דיון בוועדת הכלכלה בנושא ההפרדה התאגידית בבזק. מבקר המדינה שפירא, הגיע לדיון בכבודו ובעצמו, ובמהלכו קרא למשרד התקשורת שלא לקדם את הטיפול בנושא ההפרדה התאגידית בבזק, וזאת עד שיפורסם דו"ח ביקורת בנושא הרפורמה בשוק התקשורת הקווית שעליו עובדים במשרדו.


בדיון הועלו טענות קשות נגד החלטת משרד התקשורת לקדם את הטיפול בנושא, דרך פרסום מכתב שיש בו הצהרת כוונות עתידית, וזאת במקום עריכת שימוע ציבורי מסודר בעניין. נגד עמדת משרד התקשורת, שרוצה לקדם את ביטול ההפרדה התאגידית, התייצבו משרד האוצר, רשות ההגבלים ומשרד המשפטים, שהסבירו מדוע המהלך טומן בחובו סכנות וכי הדרך שבחר המשרד איננה הדרך הנכונה.
בסוף הדיון כאמור, קראה הוועדה ומבקר המדינה, לעכב את התהליך בשלושה חודשים.

השר צחי הנגבי אמר "בקשת המבקר מהשר מטופלת בדיאלוג בין הצדדים", ואילו ממשרד מבקר המדינה נמסר: "מנכ"ל משרד התקשורת הודיע אמש למשרד מבקר המדינה בשם השר צחי הנגבי, כי בשלב זה הם לא יקדמו את המשך הטיפול בנושא ביטול ההפרדה, בלא תיאום עם משרד המבקר".
בשתי התגובות אין הודעה ברורה של משרד התקשורת על הסכמתו להיענות לבקשה לדחות את הטיפול בביטול ההפרדה התאגידית בשלושה חודשים.