סערה חדשה: מחסל שגריר רוסיה נשלח ע"י מאהבת סודית?

פרשת רצח השגריר הרוסי בטורקיה מסרבת לדעוך וממשיכה לעורר סימני שאלה גדולים: בדוח מיוחד שהודלף לעיתון טורקי נטען כי המתנקש נשלח ע"י מאהבת סודית - שייתכן כי נשתלה ע"י גורמי ביון במערב ■ צפו בסיפור

רצח שגריר רוסיה וטורקיה/ צילום: מהוידאו
רצח שגריר רוסיה וטורקיה/ צילום: מהוידאו

מבלוט מרט אלטינטש, השוטר הטורקי שירה למוות בשגריר הרוסי בטורקיה, ממשיך לעורר סערה ברחבי העולם: אחרי שבשבוע שעבר נחשף כי שימש כמאבטח של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ואף עבד כחוקר בגוף שתפקידו להילחם בארגוני מורדים, כעת כלי תקשורת טורקי מפרסם כי אלטינטש ניהל מערכת יחסים מינית עם אישה ממוצא רוסי - שייתכן כי נשלחה על ידי ארגוני ביון מערביים.

אלטינטש התנקש בשגריר הרוסי ב-19 לדצמבר לאחר שצעק "אללה אכבר" ו"אל תשכחו את חאלב, אל תשכחו את סוריה". על פי הדוח שמצטט העיתון הטורקי, המתנקש עבר שטיפת מוח על ידי המאהבת, ששכנעה אותו לירות בשגריר.

על פי הדוח, האישה, שעזבה את אנקרה לפני ההתנקשות, כבר נחקרה על ידי גורמי האבטחה הרוסיים. עוד הוסיף העיתון כי האישה המסתורית עשויה להיות שליחה של ארגון מודיעין מערבי, או לחילופין שליחה של ארגון הטרור פטהוללה שמתנגד לשלטון הנשיא ארדואן. עוד נטען כי לאישה קשרים במאפיה, וייתכן כי מערכת היחסים בין השניים, שהייתה כאמור מינית, התבססה על תשלום. עובדה נוספת שתומכת בתיאוריה הזו היא שאחותו של המתנקש אמרה לאחר הרצח כי אחיה "הונחה על ידי מישהו לבצע את הרצח", אך לא היה ברור במי בדיוק מדובר.

הגורמים הרלוונטיים ברוסיה חוקרים את האירוע בשיתוף פעולה עם הטורקים. כאמור, החקירה מתמקדת בשלב זה בקשר אפשרי של אלטינטש לארגון של איש הדת פטהוללה גולן, אותו מאשים השלטון הטורקי בניסיון ההפיכה במדינה בחודש יולי האחרון.