מבנה מוכרת את הנדל"ן שנותר לה בגרמניה ב-265 מיליון ש'

המכירה תייצר לקבוצת הנדל"ן, הכוללת את כלכלית ירושלים וחברות הבת שלה, תזרים מזומנים פנוי של 140 מיליון שקל ■ בכלכלית ירושלים מתכננים למכור את כל נכסי החברה בחו"ל עד סוף 2019

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

חברת כלכלית ירושלים  וחברות הבת שלה מבני תעשיה  ודרבן (יחד, קבוצת מבנה) דיווחו היום (ה') על מימוש יתרת נכסיהן בגרמניה, בהיקף כולל של 265 מיליון שקל (66 מיליון אירו) - מהלך הצפוי לייצר להן יחד תזרים פנוי של כ-140 מיליון שקל (35 מיליון אירו) לפני מס והוצאות עסקה.

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בגרמניה, והתמורה בגינה צפויה להתקבל עד סוף הרבעון הראשון של 2017. הנכסים נמכרים מתחת לשוויים בספרים.

חלקה של כלכלית ירושלים במכירה קרוב ל-100 מיליון שקל, שתייצר לה תזרים פנוי של כ-40 מיליון שקל; חלקה של מבני תעשיה בעסקה הוא כ-132 מיליון שקל, עם תזרים צפוי של כ-63 מיליון שקל; וחלקה של דרבן במכירה הוא כ-37 מיליון שקל, עם תזרים צפוי בסכום דומה (37 מיליון שקל).

בדצמבר דיווחה כלכלית ירושלים על מכירת הנכס האחרון שלה בקנדה (Market Mall) תמורת כ-100 מיליון שקל (35 מיליון דולר קנדי).

מניית כלכלית זינקה 45% בשנה

דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה, מסר היום: "מכירת מקבץ הנכסים בגרמניה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש תוכנית העבודה האסטרטגית שלנו ובמחויבותנו למשקיעים. מתחילת 2016 מכרנו נכסים בשווי של כ-1.6 מיליארד שקל, ובכוונתנו להמשיך ולממש נכסים במטרה לחזק את איתנותה הפיננסית של הקבוצה, לחדד את מיקודה ויתרונותיה העסקיים, תוך מיקוד פעילותנו בישראל באמצעות הנכסים הקיימים וייזום של נכסים חדשים".

בכלכלית מתכננים למכור את כל נכסי החברה בחו"ל עד סוף 2019, ומוקדם יותר השבוע הסביר זבידה: "אנחנו לא מאמינים שיש לנו יתרון יחסי בחו"ל, ואין לנו שם פעילות שיוצרת יתרון עודף על שחקנים אחרים. נוסף על כך, הפיזור בהרבה מדינות מקשה על הניהול, ועולה הרבה כסף. כשעובדים על שולי רווח נמוכים, זה פוגע בשולי הרווח למשקיעים".

בשנה החולפת התאוששה קבוצת הנדל"ן ממשברים כבדים שאליהם נקלעה ברוסיה ובאוקראינה, שהתחילו לפני כשנתיים, וההתאוששות באה לידי ביטוי בקפיצה שנתית של יותר מ-80% במניית מבני תעשיה ושל כ-45% במניית כלכלית ירושלים.

נזכיר כי במהלך 2016 נהפכה כלכלית ירושלים לחברה ללא גרעין שליטה, עם כמה בעלי מניות מרכזיים, ובראשם דוד פורר עם כ-24% מההון.