S&P מעלה דירוג להכשרת היישוב: "שיפור מתמשך בפרופיל הפיננסי"

דירוג החוב לחברת ההחזקות של עופר נמרודי הועלה ל-A מינוס בתחזית יציבה: "פרופיל הסיכון נתמך ע"י תיק נכסים מניבים יציב, שיעורי תפוסה נאים ונראות תזרימית גבוהה"

"השיפור המתמשך בפרופיל הפיננסי של הכשרת היישוב נובע מעלייה ב-EBITDA (רווח לפני מסים, פחת והפחתות, ק' י'), מקיטון בהוצאות המימון והמשך השבחת נכסי החברה אשר יגדילו את בסיס ההון שלה", כותבים כלכלני S&P מעלות בסקירה מעודכנת שפרסמו על הכשרת היישוב , חברת ההחזקות שבשליטת עופר נמרודי. "כמו כן, אימוץ מדיניות פיננסית המחויבת לשמירה על שיעור המינוף הנוכחי תומכת בהעלאת דירוג החברה", מוסיפים בחברת הדירוג, כשהם מעלים את דירוג החוב של הכשרה בדרגה אחת ל-A מינוס, עם תחזית יציבה.

במעלות מציינים כי בשנים האחרונות ביצעה הכשרת היישוב כמה פעולות שהובילו לשיפור ביחסי הכיסוי והמינוף, ובהם הגדלת ההכנסה התפעולית (NOI) בנכסים המניבים המרכזיים שלה בישראל ובפולין; הקטנה יחסית של הוצאות ההנהלה; מכירת נכסים שסיימו את תהליך ההשבחה ואינם בליבת העסקים; המשך השבחת נכסי החברה בישראל, שיגדילו את בסיס ההון; מימון מחדש של הלוואות יקרות (בשלוש השנים האחרונות בוצע מימון מחדש של הלוואות המסתכמות ביותר מ-1.5 מיליארד שקל); גידול בתזרימים ממכירת דירות בפולין ומכירת כמה קרקעות היסטוריות במחירי שוק.

"ככל שהחברה תמשיך ותיישם את תוכניתה להוסיף ולבצע פעולות דומות, נראה שיפור נוסף במיצובה הפיננסי", ציינו במעלות.

על רקע השיפור בתוצאותיה, עלתה מניית הכשרת היישוב בקרוב ל-50% בשנה האחרונה ושווי החברה בבורסה הגיע ל-630 מיליון שקל.

לחברה שמונה סדרות אג"ח (12 עד 19), חלקן צמודות למדד וחלקן שקליות.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הציגה החברה ירידה של 18.7% בהכנסות לרמה של 476 מיליון שקל, בעיקר עקב ירידה חדה בהכנסות מעסקות בנייה וירידה של 7% בפעילות בתי המלון.

בשורה התחתונה הציגה הכשרת היישוב רווח נקי של 27 מיליון שקל בתקופה זו.

במעלות סבורים עוד כי "פרופיל הסיכון העסקי של החברה נתמך על ידי תיק נכסים מניבים יציב המושכר למאות שוכרים, בשיעורי תפוסה יציבים ובנראות תזרימית גבוהה לאורך זמן. כמו כן, הדירוג מושפע לחיוב מגידול מתמשך ב-NOI מנכסים קיימים, מהיקף התזרימים בפעילות היזמית בפולין לאור שיעורי הרווחיות הנאים, ומהיקף גדול של קרקעות בישראל, הטומן בחובו שווי, שאינו בא לידי ביטוי מלא בהון העצמי".

מאידך, הפרופיל העסקי מוגבל "לנוכח התלות בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, שאחראי לכ-40% מה-NOI של כלל הנכסים המניבים, החשיפה לפעילות ייזום למגורים שהסיכון בה גבוה בהשוואה לפעילות המניבה, ופעילויות המלונאות והמדיה, שאנו מעריכים כבעלות סיכון ענפי גבוה".

במעלות ציינו כי "התחזית משקפת את ציפיותינו ליציבות ביחסים הפיננסיים ובפרופיל הסיכון של הכשרת היישוב בשנה הקרובה".