אנטרופי התנגדה - ותנאי העסקת בלוטרייך במישורים לא נדונו

בחברת הייעוץ טוענים כי שכרו המבוקש של נשיא חברת הנדל"ן "גבוה ביחס לקבוצת השוואה שבחנו"

גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר
גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר

בעלי מניות חברת הנדל"ן מישורים  אישרו באסיפתם אתמול (ג') את מדיניות התגמול של החברה, את תנאי כהונתו של היו"ר החדש, רמי שריקי, ואת תנאי העסקת המנכ"ל הנכנס, דני לבנטל.

אולם, בעלי המניות נמנעו מלדון בתנאי העסקת בעל השליטה במישורים - גיל בלוטרייך וזאת לאחר שהחברה הורידה סעיף זה מעל סדר יום האסיפה, בניסיון להגיע להבנות מול חברת הייעוץ והמחקר אנטרופי, שהתנגדה לאישור התנאים כפי שהוצעו על-ידי מישורים.

מישורים ביקשה לאשר לבלוטרייך, המכהן במישורים כנשיא, כמנהל הפיתוח העסקי וכדירקטור, תגמול שוטף דומה לזה הניתן לו כיום, בסכום של 12.5 אלף דולר בחודש (כ-530 אלף שקל בשנה), בתוספת מע"מ, ומענק המבוסס יעדים. בעניין רכיב התגמול הקבוע באנטרופי סבורים כי הוא "גבוה ביחס לקבוצת השוואה שנבחנה על-ידנו ומכילה חברות בעלות מאפיינים דומים", ולגבי מנגנון המענק מוסיפים כי הוא "אינו מתמרץ ביחס לתוצאות החברה. כמו-כן, אנו סבורים כי מנגנון המענק צריך לכלול התחשבות בהפסדים משנים קודמות".

בלוטרייך עולה 2.8 מיליון שקל לשנה

עלות העסקת בלוטרייך במישורים ב-2015 עמדה על 2.8 מיליון שקל - 1.1 מיליון שקל מהסכום כדמי ניהול ודמי ייעוץ (כמחצית כל סעיף), וסכום דומה (1.1 מיליון שקל) כמענק. באסיפה כאמור, בעלי המניות אישרו את תנאי העסקת היו"ר שריקי והמנכ"ל לבנטל, להם לא התנגדה אנטרופי.

שריקי, גיסו של בלוטרייך, שכיהן ב-15 השנים האחרונות כמנכ"ל מישורים, צפוי ליהנות בתפקידו החדש מדמי ניהול חודשיים של 30 אלף שקל, במשרה בהיקף של 40%. דמי הניהול החודשיים שאושרו ללבנטל בתפקידו כמנכ"ל, עומדים על 70 אלף שקל בתוספת מע"מ, ובנוסף הוא צפוי ליהנות ממענק שנתי המבוסס על יעדי החברה.

מישורים מחזיקה בנכסים מניבים בישראל ובמרכזים מסחריים בארה"ב, ובנוסף היא בעלת השליטה בחברת סקייליין, הפועלת עבורה בתחום המלונאות והנופש בקנדה ובארה"ב.

השינויים בהנהלת מישורים נעשו זמן קצר לאחר כניסתו של איש העסקים הקנדי אלכס שניידר לשותפות שווה בחברה, בעסקה במסגרתה רכש כ-16% ממניות מישורים מבלוטרייך תמורת 45 מיליון שקל.

העסקה של שניידר, שנעשתה לפי מחיר מניה של 9.5 שקל, שיקפה למישורים שווי חברה של כ-290 מיליון שקל - גבוה בכמעט 60% משווי המניה בעת ההודעה על העסקה, וכעת מחזיק כל אחד מהשניים (שניידר ובלוטרייך) כ-37% מהמניות. כיום שווי המניה עומד על פחות מ-8 שקלים, ומשקף למישורים שווי נוכחי של 225 מיליון שקל, אחרי זינוק שנתי של 50% בערכה. בימים האחרונים פרסמה חברת רוסאריו ייעוץ ומחקר התייחסות לחברה, בה העניקה למנייתה שווי של 10.3 שקל.