המשטרה: להעמיד לדין את השייח ראאד סלאח על הסתה לטרור

השייח סלאח חשוד בביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת בתנועה האיסלאמית, שהוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית

ראאד סלאח / צילום: רויטרס
ראאד סלאח / צילום: רויטרס

משטרת ישראל הודיעה היום (ה') כי יחידה ארצית של המשטרה סיימה בשבוע האחרון חקירת חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת על-ידי השייח ראאד סלאח, בכיר בתנועה האיסלאמית, אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית.

החקירה החלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות במספר הזדמנויות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, של שורת התבטאויות של השייח סלאח בנוגע לקיומה של התנועה ותפקידו בה, זאת על אף הכרזתה כבלתי חוקית, וכן בנוגע למגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה .

החקירה עסקה בחלק מההתבטאויות, אשר בעניינן ניתן אישור פרקליטות המדינה כנדרש, לאחר שנמצא בבחינת מכלול החומרים כי הן מגלמות חשד להסתה ולתמיכה בארגון. 

במסגרת החקירה נחקר השייח סלאח באזהרה, ובוצעו פעולות חקירה נוספות והתבססה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לו. 

עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי), אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.