הצמיחה ברבעון השלישי - 3.6%; הצריכה הפרטית עלתה ב-3.4%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנת את נתוני הרבעון השלישי, שהיו טובים מהפרסום הקודם ■ ההשקעה בנכסים קבועים עלתה ב-15.3%

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנת את נתוני הצמיחה לרבעון השלישי של השנה. מהנתונים עולה כי הצמיחה של הכלכלה הסתכמה במונחים שנתיים ב-3.6% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.4%. ההוצאה הפרטית עלתה במונחים שנתיים בשיעור של 3.4%. יצוא הסחורות והשירותים עלה ב-0.3% בלבד והוא משקף נתון בעייתי משום שסעיף זה משקף הן את יצוא ענף ההיי טק והן את יצוא הסחורות הפיזיות ובשל העובדה כי יצוא ההיי טק סביר הרי שיצוא הסחורות הפיזיות נמצא במקום נמוך מאוד.

נתון מעניין נוסף הוא ההשקעה בנכסים קבועים שעלה ברבעון השלישי של השנה במונחים שנתיים של 15.3%. הנתון הזה משקף בעיקר את רכישות הנדל"ן בשל העובדה שעל פי ניתוחים שונים שבוצעו אצל בכירי הכלכלנים בישראל הרי שההשקעות במכונות וציוד ייצור נותר נמוך עד כמעט לא קיים בשנים האחרונות.

התוצר העסקי עלה ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 4.2% לאחר עלייה של 5.4% ברבעון השני ועלייה של 2.5% ברבעון הראשון של 2016. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי התפתחות התוצר העסקי ברבעון השלישי של 2016 מבטאת עליות בתוצר ענף תעשייה, כרייה וחציבה (9.7% בחישוב שנתי), בתוצר ענף הבינוי (7.5% בחישוב שנתי), בתוצר ענף התחבורה, אחסנה ודואר (8.3% בחישוב שנתי), בתוצר ענף מידע ותקשורת (5.5% בחישוב שנתי) ובתוצר ענף השירותים הפיננסיים, ביטוח, נדל"ן ואחרים (9.5% בחישוב שנתי). לעומת זאת, הייתה ירידה בתוצר ענף המסחר ושירותי האירוח (2.8% בחישוב שנתי).