צפו: מתחם משרד ומעון רה"מ בירושלים שיוקם ב-477 מיליון שקל

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להקמת המעון, שיהיה חלק מקרית הלאום בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים ■ רבע מהעלות יוקצה למעון ראש הממשלה, והיתר יוקצה למשרדי ראש הממשלה

מעון ראש הממשלה החדש  /  הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים
מעון ראש הממשלה החדש / הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות דלית זילבר, אישרה היום (ב') את התוכנית שקידם מינהל הדיור הממשלתי עבור הקמת מתחם משרד ומעון ראש הממשלה, כחלק מפרויקט קריית הלאום בירושלים. תוכנית זו מהווה נדבך חשוב בתוכנית הכוללת של הקמת קרית הלאום, אשר במסגרתה יעתיקו בהמשך את מקומם שאר משרדי הממשלה ומוסדות השלטון למתחם זה.

הפרויקט החדש יאחד את בית ראש הממשלה עם משרד ראש הממשלה, והוא ימוקם לא בשכונת מגורים כמו היום אלא בחלקה המערבי של ירושלים - סמוך לבית־המשפט העליון, למשרד החוץ, לכנסת, לבנק ישראל ולמוסד לביטוח לאומי.

השטח שהוקצה למתחם הוא עצום ומתפרס על פני 33 דונם. זכויות בנייה בפרויקט הן בהיקף של 50 אלף מ"ר ועוד 40 אלף מ"ר שטחי שירות. לפי הפרסומים בעבר העלות להקמת מעון ראש הממשלה לפי תוכנית זאת צפויה לעמוד על 477 מיליון שקל, וממשלת ישראל כבר אישרה את התקציב לכך. 

רבע מהעלות יוקצה למעון ראש הממשלה, והיתר יוקצה למשרדי ראש הממשלה. 

מעון ראש הממשלה החדש  /  הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים
 מעון ראש הממשלה החדש / הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים

במסגרת התוכנית יוקם מתחם המשלב בין משרד ראש הממשלה, על אגפיו השונים, והמעון הרשמי. מבנה המשרדים, המהווה את החלק הארי של התוכנית, מתוכנן כשתי קשתות כשבמרכזן רחבת טקסים עגולה.

המעון נמצא מצפון-מערב למבנה המשרדים והוא כולל רחבה מקורה המיועדת לאירוח באווירה אינטימית יותר. גובה הבינוי נע בין 5 עד 8 קומות, בדומה לבינוי העירוני המקיף אותו. התוכנית משלבת אלמנטים של בינוי ירושלמי, ובהם אבן ירושלמית, פתחי אור טבעי וכדומה.

התוכנית, שהוכנה על ידי האדריכלית עדה כרמי מלמד, מתפרסת על שטח של 33 דונם, והיא ממוקמת בין הרחובות שדרות יצחק רבין, שדרות הנשיא השישי ורחוב העלייה, מצפון למשרד החוץ וממערב למשרד מבקר המדינה וחניון הלאום.

המתחם כולו יוקף בגדר בנויה לאורך שדרות רבין ושדרות הנשיא השישי, וברחובות הסובבים יינטעו שדרות עצים.