אגסי מהראל צפוי להצטרף ללאומי; פרץ ממיטב דש צפוי להחליפו

(עדכון) - אם מנכ"ל הראל השקעות וראש חטיבת כספים ומשאבים של החברה הבת הראל ביטוח ימונה, יהיה זה חבר ההנהלה השלישי שמגייסת רקפת רוסק-עמינח מענף הביטוח אל הבנק ■ אריק פרץ עוזב את בית ההשקעות מיטב דש

רונן אגסי מנכ'ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםצילום/ מיה כרמי דרור
רונן אגסי מנכ'ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסיםצילום/ מיה כרמי דרור

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח שוב בוחנת גיוס מנהלים אל הבנק מחברות הביטוח. רונן אגסי, מנכ"ל הראל השקעות וראש חטיבת כספים ומשאבים של החברה הבת הראל ביטוח, הוא המועמד המרכזי לתפקיד ראש חטיבת שוקי הון בבנק. בתוך כך, מיטב דש הודיע כי סמנכ"ל הכספים אריק פרץ עוזב את בית ההשקעות. ככל הידוע הוא מועמד מוביל להתמנות למנהל הכספים של קבוצת הראל.

מדובר בתפקיד אותו אייש עד לאחרונה איתי בן זאב שמונה למנכ"ל הבורסה. חטיבת שוקי הון בבנק לאומי כוללת אחריות על חדרי העסקאות של הבנק, וכן את ניהול תיק הנוסטרו של לאומי העומד על כ-130 מיליארד שקל.

אגסי הודיע במפתיע בתחילת השבוע כי הוא יעזוב את תפקידו בקבוצת הראל, וזאת שנה אחת בלבד לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. בעת עזיבתו אגסי ציין בהודעתו לדירקטוריון כי לאחר כעשר שנים מוצלחות ופוריות בתפקידים בכירים בקבוצת הראל, ובכלל זה מנהל הכספים של הקבוצה ומנהלה מזה למעלה משנתיים, הוא חש תחושת מיצוי, ומבקש לפנות לאתגרים ניהוליים חדשים. אגסי הנו מנהל מוערך מאוד והוא בעל יכולות נרחבות בהרבה מאלה שנהוג ליחס למנהלי כספים.

אם אכן יצטרף אגסי ללאומי, יהיה זה חבר ההנהלה השלישי שרוסק-עמינח מביאה מחברות הביטוח והשני מקבוצת הראל. תחילה היא גייסה אל הבנק את חנן פרידמן, שהיה היועץ המשפטי של הראל לתפקיד היועץ המשפטי בבנק. באחרונה הוא אף קודם לתפקיד ראש החטיבה האסטרטגית והאחראי למכירת לאומי קארד. כמו כן, אשתקד הצטרף לבנק עומר זיו כראש החטיבה הפיננסית במקום רון פאינרו שמונה למנכ"ל לאומי קארד.