בנט כבר לא אח: "יש עתיד מספר אחת בספינים, מפלגת הכותרות"

הערכות: בנט נלחץ מהסקרים שלפיהם לפיד המועמד המוביל לראשות הממשלה ■ ח"כ מאיר כהן: "אל תדאג, אתה תהיה שר בממשלה הבאה שנרכיב"

נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
נפתלי בנט ויאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מאוד לא אהב כנראה את הסקרים האחרונים שהצביעו על כך שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הוא המועמד המוביל לראשות הממשלה. אחרת, קשה להסביר את המתקפה החזיתית בה פתח היום (ד') במליאת הכנסת, נגד מי שהיה עד לא מזמן בעל ברית וכלשונו: "אח".

בתגובה להצעת החוק של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), המבקשת להקטין את מספר התלמידים בכיתות, קרא בנט לעבר חברי יש עתיד: "מעולם לא הייתה מפלגה כל כך פופוליסטית. אתם מספר אחת רק בספינים וקמפיינים. אתם הקמפיינרים הכי טובים בעולם אבל אתם לא יודעים לעבוד. אתם מפלגת הכותרות".

בנט לא היסס להתריס גם לעברו של לפיד עצמו. "מה קרה למחירי הדיור בזמן לפיד? הם רק עלו וזינקו. הכיתות צפופות? הרי שר האוצר היה יאיר לפיד ושר החינוך שי פירון. למה לא עשיתם כלום? ידעתם שיש 35 ילדים בגנים, ידעתם שחסרות סייעות - למה לא עשיתם כלום. קשה לכם לראות ממשלה שעובדת, שסוללת כבישים, מתקנת את המתמטיקה ומושלת נגד הטרור". חברי הכנסת של יש עתיד זעמו על הדברים וקראו לעברו קריאות ביניים, אבל בנט לא עצר. "יש לי תחושה שדרכתי לכם על איזה יבלת... אחרת לא הייתם משתוללים".

בתגובה לדברים, עלה לנאום במליאה ח"כ מאיר כהן שהסתפק בעקיצות ממלכתיות: אדוני שר החינוך אתה יודע הרי שלא נתנו לנו באמת לעבוד. רק השבוע הודיע ראש הממשלה שהוא פירק את הממשלה בגלל חוק ישראל היום. אבל מה אתה לחוץ כל כך בנט? אתה יודע שכשנרכיב את הממשלה הבאה, אתה תהיה שר. שמעתי שהיית בסיירת - ככה אתה רוצה להיות ראש ממשלה כשאתה לחוץ כל כך? אני ואתה יודעים שהתחלת משהו יפה וההצלחה שלך היא ההצלחה של הילדים שלנו.

"הצעתי להקטין את מספר הילדים בכיתות ואתה יכולת לענות עניינית - אבל בחרת להשתלח. הייתי מצפה ממך כשר חינוך להישמע כשר חינוך, ולא להדליק מדורות. אני חושב שאתה צריך לעבור שיעור קטן באיך לא להתלהם ... הילדים שרואים אותך כאן - זו הסיבה שאחר כך הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים בכיתות".

גם ח"כ עופר שלח (יש עתיד) עלה לדוכן ותקף בחזרה את בנט: "בחודש מאי שנה שעברה חוללת משבר מרתק מול רה"מ על תפקוד הקבינט הביטחוני, אחרי שהתפקוד שלך בצוק איתן הוא שביזה את הקבינט".

אם שאלתם את עצמכם איך הצביעה מליאת הכנסת על ההצעה של ח"כ כהן להפחית את הצפיפות בכיתות, הרי התוצאה: 25 בעד, 44 נגד ונמנע אחד.