כפי שנחשף "בגלובס": ערן יעקב ימונה לממונה על השכר באוצר

נציבות שירות המדינה אישרה הערב את מינויו של יעקב שנחשב למועמד של שר האוצר, משה כחלון, לתפקיד

משה כחלון / צילום: לעמ
משה כחלון / צילום: לעמ

המשנה למנהל רשות המסים ערן יעקב הוא הממונה החדש לענייני שכר באוצר, כך אישרה הערב נציבות שירות המדינה. אחת ממשימותיו הראשונות של יעקב תהיה ככל הנראה לייצג את המדינה מול עובדי רשות המסים במאבקם להסכם שכר חדש. כפי שנחשף היום ב"גלובס" וועד העובדים של הרשות דורש תוספת שכר של 15% בעוד המדינה מוכנה לתוספת של 10% המותנית בהסכמת הוועד לאיחוד מטות, רוטציות בקרב מאות עובדים ושקט תעשייתי שנתיים וחצי.

יעקב (50) יחליף בתפקיד את עו"ד קובי אמסלם שפרש במאי 2016, לאחר שהיה המועמד היחיד שהציג שר האוצר משה כחלון. מועמדותו של יעקב שנחשפה ב"גלובס" נתקלה בקשיים בשל תנאי סף ייחודיים למשרת הממונה על השכר שחייבו ניסיון ניהולי של 9 שנים. הדרך למינויו של יעקב נפתחה לאחר שמנכ"ל האוצר שי באב"ד "כופף" את נציבות שירות המדינה שהסכימה לקביעת תנאי סף אחידים לבכירי האוצר - החשב הכללי, הממונה על התקציבים והממונה על השכר.

יעקב השוהה בחו"ל לרגל יום הולדתו אמר בעבר כי הוא שואף להתמנות למנהל רשות המסים אך הסכים לבקשתו של שר האוצר לקבל על עצמו את תפקיד הממונה על השכר. הוא נכנס לתפקיד שאותו מילא בחודשים האחרונים סגנו של אמסלם יוסי כהן, בתקופה סוערת ביחסי העבודה במשק על-רקע דרישות של גופים שונים ובראשם עובדי רשות המסים לתוספות שכר.