רמלה: פרשקובסקי רכשה קרקע לבנייה פרטית של כ-686 יח"ד

התמורה, 65.5 מיליון שקל, תתחלק לשתי עסקאות: קרקע לבניית כ-396 יח"ד שנרכשה מחקלאי באר יעקוב וקרקע לבניית 290 יח"ד שנרכשה מקיבוץ נצר סירני

 3,900 דירות חדשות ברמלה/הדמיה:רשות מקרקעי ישראל
3,900 דירות חדשות ברמלה/הדמיה:רשות מקרקעי ישראל

הבוקר (א') מדווחת חברת פרשקובסקי  לבורסה לניירות ערך על השלמת עסקה עם האגודה השיתופית של חקלאי באר יעקוב להקמת 290 יח"ד במערב רמלה בתמורה ל-27.7 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

עסקה זאת מגיעה בהמשך לעסקה נוספת עליה חתמה החברה לפני חודש ימים מול קיבוץ נצר סירני, שם פרשקובסקי רכשה זכות לבניית 396 יח"ד בתמורה ל-28.3 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

נציין כי זוהי עסקה בשוק החופשי, כלומר שלא בשיווק מהמדינה. סך הכל התמורה בשתי העסקאות, כולל מע"מ, עומדת על 65.5 מיליון שקל. מדובר על מחיר המשקף עלות של 104 אלף שקל ליח"ד כולל מע"מ.

על הקרקעות של פרשקובסקי חלה תוכנית מערב רמלה לה/6/170, תוכנית מאושרת להקמת כ- 4,000 יח"ד - שתהיה לאחת המשמעותיות באזור המרכז.

שתי העסקאות הן העברת אופציה לחברה, שכן התוכנית שינתה את יעוד הקרקע ולמוכרות קיימת אופציה להחזיר את הקרקע למדינה או למכור אותה ליזם ולממשה. העסקה מול באר יעקוב היא דו שלבית: בתחילה תרכוש החברה זכות ל-250 יח"ד, ובהמשך קיימת אופציה לרכישת 40 יח"ד נוספות, או לחילופין בנייה של היחידות הללו בתמורה ל-600 אלף שקל בתוספת מע"מ.

את חברת פרשקובסקי ייצגו בעסקאות עורכי הדין רועי אייז ודור אבנרי ממשרד ליפא מאיר ושות'.

עסקה נוספת בהיקפים גדולים שדווחה לאחרונה תבוצע ע"י חברת אלקטרה. זאת נסגרה במחיר דומה ליח"ד ושם הערכה דיברה כי מחיר דירת 4 חדרים ינוע סביב 1.4 מיליון שקל. מחיר זה משקף עליית מחירים שבאה בשל המחסור בקרקעות פרטיות זמינות לבנייה.