למה צללה היום מניית פלוריסטם במסחר בת"א?

החברה דיווחה החברה על דחייה בהסכם השקעה של 30 מיליון דולר מסין ■ חברת ביומד אחרת, כן פייט, גייסה 5 מיליון דולר

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

שתי חברות ביומד, הנסחרות בתל אביב ובארה"ב, הודיעו בסוף השבוע על גיוסי הון - פלוריסטם  וכן פייט ביופרמה . פלוריסטם הודיעה על גיוס של 15 מיליון דולר, לאחר שהרחיבה את הנפקתה המתוכננת, ואילו כן פייט גייסה 5 מיליון דולר.

ההנפקה של פלוריסטם בוצעה בדיסקאונט של 12% על מחיר המניה ביום שישי, יום ביצוע ההנפקה, וכללה אופציות לא סחירות, אשר מורידות את המחיר האפקטיבי עוד יותר. מניית החברה ירדה ב-17% ביום שישי בארה"ב, למחיר נמוך ב-6% ממחיר ההנפקה. היום ירדה המניה בכ-22% בתל אביב, לשווי חברה של 361 מיליון שקל. חתם ההנפקה היה H.C Wainwright.

בדצמבר הודיעה פלוריסטם, המייצרת מוצרים מבוססים תאי גזע לטיפול במגוון מחלות, כי נדחה מועד כניסתו לתוקף של הסכם מחייב עם משקיע סיני להשקעה של 30 מיליון דולר בפלוריסטם - השקעה שאושרה על-ידי הגורם הסיני בנובמבר. כך מצאה עצמה פלוריסטם חסרה 30 מיליון דולר מול תוכניותיה. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016 היו לחברה בקופה 29 מיליון דולר.

כן פייט הנפיקה ביום חמישי מניות בדיסקאונט של 5% על מחיר השוק, ומנייתה ירדה ביום חמישי כמעט למחיר ההנפקה. כן פייט נסחרת לפי שווי של 115 מיליון שקל. במקרה הזה חתם ההנפקה היה רודמן אנד רנשו, חטיבה של H.C Wainwright.

שתי החברות מגייסות על רקע רפורמת המדדים בתל אביב, הצפויה להיכנס לתוקף בחודש הבא, וספציפית הכניסה הצפויה של שתי החברות האלה למדד SME60 (אשר מחליף ברפורמת המדדים את מדד יתר 50). הכניסה למדד צפויה להזרים ביקושים לחברות מתעודות הסל, ולהעלות את מחיר המניה, ולכן זו הזדמנות טובה עבורן לגייס.

התפתחויות בניסויים קליניים

פלוריסטם הודיעה השבוע על התפתחויות בשני ניסויים קליניים שהיא עורכת. במהלך חצי השנה הקרובה היא אמורה להתחיל לגייס חולים לניסוי שלב III בחסימת עורקים בגפיים, ההתוויה המתקדמת ביותר שלה. הניסוי יכלול כ-250 חולים, וייתכן שהמוצר יאושר לשיווק מוגבל כבר אחרי ניתוח התוצאות ב-125 חולים, אם יהיו אלה תוצאות מרהיבות.

פלוריסטם מיעטה לערוך עד כה ניסויים קליניים נרחבים במימון עצמי שלה, אלא השתדלה להתבסס על שותפים למימון הניסויים. כיום, על סף הניסוי המוביל שלה, היא זקוקה להון רב יותר, ועל כן הצורך בגיוס. במקביל סיימה החברה את ניסוי שלב II שלה בתחום הצליעה לסירוגין, אולם מדובר בניסוי מצומצם יותר, כך שההוצאה הכוללת של החברה על ניסויים צפויה לעלות.

כן פייט נכנסת בקרוב לניסוי שלב II בתרופה CF102 שלה לטיפול בכבד שומני. זוהי התוויה חדשה יחסית למוצר השני של החברה, שדומה בהרכבו ובמנגנון הפעולה שלו למוצר המוביל של החברה, CF101, אשר נבחן בהתוויות של עין יבשה ודלקת מפרקים, אך לא הצליח בינתיים להוכיח יעילות בהתוויות אלה. כן פייט עומדת להיכנס לשני ניסויים גדולים נוספים. הניסוי הראשון הוא בתחום דלקת המפרקים, תחום שעליו אין החברה מוותרת, למרות סדרה של כישלונות בניסויים בו עם מוצר זה. הניסוי השני הוא בתחום מחלת הפסוריאזיס.

המשותף לכל המחלות האלה (דלקת מפרקים, דלקת בכבד שומני, פסוריאזיס ועין יבשה) הוא האלמנט הדלקתי בהם, וזהו המנגנון שהחברה מאמינה שהיא תוקפת באמצעות התרופה שלה. במקביל עורכת החברה גם ניסוי שלב II בטיפול בסרטן הכבד, באמצעות התרופה CF102. בסוף הרבעון השלישי של 2016 היו לחברה 10 מיליון דולר בקופה.