הנפקת קורנית יוצאת לדרך: פורטיסימו תמכור מניות בכ-85 מ' ד'

הקרן תמכור כשליש מהחזקותיה, והחברה תנפיק עוד 2 מיליון מניות חדשות

יובל כהן / צילום: איל יצהר
יובל כהן / צילום: איל יצהר

קרן פורטיסימו, בעלת השליטה בחברת קורנית דיגיטל , מנצלת את העלייה החדה במניה בחודשים האחרונים ומוכרת כשליש מהחזקתה בחברה.

בתחילת החודש פרסמה קורנית תשקיף מדף, שבמסגרתו רשמה החברה את מניות פורטיסימו בה למסחר, כך שהקרן תוכל לממשן בשוק לפי החלטתה. במקביל, נרשמו למסחר גם חלק מהמניות שהוקצו למנכ"ל החברה גבי זליגסון.

היום (ב') דיווחה החברה כי ההנפקה יוצאת לדרך (תתקיים היום לאחר סיום המסחר בניו-יורק או באחד הימים הקרובים), כשהקרן תמכור 5 מיליון מניות קורנית (כשליש מהחזקתה) והחברה תנפיק עוד 2 מיליון מניות חדשות. חתמי ההנפקה המרכזיים ברקליס וסיטיגרופ, שיקבלו אופציה ל-30 יום לרכישה של עוד כמיליון מניות קורנית.

בהתאם, פורטיסימו תכניס לקופתה כ-85 מיליון דולר (בהנחה שהמחיר ינוע סביב 17 דולר) והחברה כ-35 מיליון דולר.

מניית קורנית עלתה מתחילת 2017 ב-40% והשלימה זינוק של 74% בשלושת החודשים האחרונים. מחיר המניה הגיע ל-17.75 דולר לפני פתיחת המסחר בוול סטריט היום, המשקף לחברה מראש העין שווי של 565 מיליון דולר.

קורנית מפתחת מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כגון בגדים, וילונות וכיסויי מיטה. החברה, שהוקמה ב-2002, השלימה באפריל 2015 הנפקה ראשונה של מניות לציבור בבורסת נאסד"ק.

בהנפקה גייסה קורנית 71 מיליון דולר (ברוטו) לפי מחיר של 10 דולר למניה, שהעניק לחברה שווי של 308 מיליון דולר. מאז הספיקה המניה לטפס למחיר שיא של כ-17 דולר, להידרדר לשפל של כ-8 דולר בלבד, ולחזור ולהתאושש.

פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, קיבלה בשנת 2011 את השליטה בקורנית לאחר שהשקיעה בה 16 מיליון דולר בלבד, כלומר לפי שווי של כ-23 מיליון דולר. טרם ההנפקה הראשונית החזיקה פורטיסימו ב-70% מקורנית, ולאחריה דוללו החזקותיה. כיום מחזיקה הקרן ב-48.5% ממניות קורנית, ששוויין הבורסאי עומד על 270 מיליון דולר, כך שהקרן רשמה תשואה פנומנלית של פי 24 על ההשקעה.

המנכ"ל זליגסון, שהצטרף לקורנית כשנה לפני הנפקתה, מחזיק על-פי התשקיף בנתח של כ-1.7% מהחברה, שכולל 36 אלף מניות ו-493 אלף אופציות הניתנות למימוש בחודשיים הקרובים (ברשותו עוד 398 אלף אופציות שמועד הבשלתן טרם הגיע). מתוך אלו, נרשמו למסחר 90 אלף מניות, שאותן הוא יוכל למכור כעת.

בחודש נובמבר האחרון פרסמה קורנית את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של 2016. תוצאות אלו שיקפו צמיחה של 26% בהכנסות לרמה של 77 מיליון דולר, כאשר ברבעון השלישי של השנה לבדו הואץ קצב הצמיחה לרמה של 40%, והיקף ההכנסות בו הסתכם ב-31 מיליון דולר (לעומת 46 מיליון דולר בשני הרבעונים שקדמו לו גם יחד). שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות עמד ברבעון על 44%, והרווח התפעולי הסתכם בכ-1 מיליון דולר, או כ-4 מיליון דולר בנטרול הפחתות חד-פעמיות ורישום ההוצאות בגין תגמולי מניות ואופציות לעובדים. יובל כהן, מנכ"ל פורטיסימו. מוכר כשליש מההחזקה בקורנית