גורם ממשלתי ל"גלובס": הסיכויים שיוגב יושעה "שואפים ל-0"

(עדכון) - גורם ממשלתי: "ספק אם יש לבאב"ד סמכות לזמן את יוגב לשימוע" ■ ראש רשות החברות הממשלתיות יושעה מתפקידו, בעקבות מסיבת העיתונאים בנוגע ל"נבחרת הדירקטורים"

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

בעקבות מסיבת עיתונאים שערך ראש רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, על מנת להכריז על פתיחת "נבחרת הדירקטורים" החדשה, שיגר אליו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד מכתב המודיע על השעייתו.

במכתב כתב באב"ד כי "בכוונתי להורות על השעייתך מתפקיד ראש רשות החברות, בהתאם לסעיף 48 לחוק המשמעת. בטרם אורה על השעייתך, אבקש לזמנך לשימוע בפניי ביום 25 בינואר 2017 שבו תהיה רשאי לפרט את כל טענותיך". 

גורמים באוצר אמרו הערב ל"גלובס" כי ההצדקה למהלך היא זימון מסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר על-ידי יוגב מבלי לעדכן את המנכ"ל או את דוברות המשרד בקיומה, חרף ההתרעות שקיבל לבטלה. בנוסף, נושא מסיבת העיתונאים לא הובא כלל לאישור המנכ"ל או השר, כך שבאוצר למדו על מתכונתה החדשה של נבחרת הדירקטורים מהתקשורת.

המהלך זוכה לגיבוי היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט.

יוגב מסר בתגובה : "אמשיך לבצע את חובתי ולא אחסוך במאמצים כדי להעביר את בשורת נבחרת הדירקטורים, ואת האפשרות של כל אחד לקחת בה חלק, ושיתוף התקשורת היה ויהיה חלק מכלי העבודה העומדים לרשותי במסגרת חובתי זו".

בהמשך לידיעה, אמר הערב גורם ממשלתי ל"גלובס" כי הסיכויים שיוגב יושעה "שואפים ל-0". אותו גורם הסביר כי העילה לסימונו של יוגב היא הפרת הנחיות שהפיץ מנכ"ל האוצר לעובדי המשרד: "מה שבאוצר לא מבינים הוא שיוגב הוא בעצמו מנכ"ל ואיננו עובד של באב"ד. אני בספק אם לבאב"ד יש בכלל סמכות לזמן אותו לשימוע".