ביג תרכוש את קניון בלגרד מפלאזה סנטרס

בנייתו של בלגרד פלאזה נמצאת בשלבים מתקדמים, והוא צפוי להיפתח באפריל 2017 ■ התמורה הכוללת עבור הקניון תחושב על בסיס שיעור היוון של 8.25%

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

חברת פלאזה סנטרס דיווחה הערב (ה') כי חתמה על הסכם סופי למכירת קניון בלגרד פלאזה שהיא מקימה בבירת סרביה, לידי חברת ביג מרכזית קניות.

את העסקה אמורים הצדדים להשלים עד סוף פברואר, כאשר במועד ההשלמה תקבל פלאזה סנטרס מקדמה בסך של כ-28 מיליון אירו.

הסכם המכירה קובע עוד כי יתרת התמורה תשולם בכפוף לפתיחת הקניון והשלמת אבניי דרך נוספים במהלך השנה הראשונה שלאחר הפתיחה. במסגרת הסדר החוב של פלאזה סנטרס, תועבר 75% מהתמורה נטו הראשונית לידי מחזיקי האג"ח עד סוף חודש מארס, כאשר שיעור זהה ישולם למחזיקים גם מהתשלומים הנוספים.

התמורה הכוללת עבור הקניון תחושב על בסיס שיעור היוון של 8.25%, ועל בסיס NOI מייצג ויציב לאחר 12 חודשים של פעילות, אשר להערכת פלאזה סנטרס צפוי לעמוד על 7.2-7.5 מיליון אירו לשנה. ה- NOI כאמור יבחן שוב לאחר 24 חודשים ו- 36 חודשים ממועד הפתיחה, כאשר במועדים אלו התמורה עשויה להתעדכן למעלה בהתאם לביצועי הקניון. ביג תעמיד לפלאזה ערבות חברה על מנת להבטיח את ביצוע התשלום של כל התשלומים העתידיים.

מרכז הקניות "בלגרד פלאזה" כולל שטר של כ-32.3 אלף מ"ר להשכרה, והוא מרכז הקניות הגדול ביותר בסרביה שנמצא כרגע בפיתוח. לצורך בניית הקניון התקבל מימון בנקאי של 42.5 מיליון אירו, ולהערכת פלאזה סנטרס יספיק סכום זה להשלמת הבניה.

בנייתו של בלגרד פלאזה נמצאת בשלבים מתקדמים, והוא צפוי להיפתח באפריל 2017. לאחר השלמת העסקה תישאר האחריות להשלמת הבניה ולהשכרת שטחי המסחר עד מועד הפתיחה בידי פלאזה סנטרס.

לדברי רון הדסי ,יו"ר פלאזה סנטרס, חתימת ההסכם למכירת הקניון, שנמצא בשלבי בנייה סופיים, היא עדות לאטרקטיביות הנכס מחד ולמחויבות הדירקטוריון וההנהלה לעשות את מירב המאמצים לעמוד בתנאי הסדר החוב המעודכנים מול מחזיקי האג"ח.