אלפאבית מאכזבת: סיימה הרבעון הרביעי עם רווח של 9.36 דולר למניה

חברת האם של גוגל סיימה את הרבעון עם הכנסות של 26.06 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו הכנסות של 25.26 מיליארד דולר ■ שיעור המס האפקטיווי של החברה זינק ל-22%

סרגיי ברין ולארי פייג' / צילום: רויטרס
סרגיי ברין ולארי פייג' / צילום: רויטרס

אלפאבית - 541103 , החברה האם של גוגל, סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם רווחים מתואמיםשל 9.36 דולר למניה לעומ ת התחזיות המוקדמות שצפו הרווחים מתואמים של 9.64 דולר למניה. החברה החמיצה תחזיות הרווח אך היכתה את תחזית ההכנסות עם הכנסות של 26.06 מיליארד דולר לעומת תחזית להכנסות של 25.26 מיליארד דולר.

אלפאבית חטפה מכה קשה מכיוון עולם המס והיא מדווחת כי המס האפקטיווי שהיא משלמת זינק ל-22% לעומת רמה של 5% בלבד בשנה שעברה. בסך הכל עלה שיעור ההוצאות של החברה לרמה של 41% מההכנסות לעומת 38% מההכנסות ברבעון המקביל. חישוב מהיר שביצעו עם פרסום הדוחות, בוול סטריט מעלה כי החברה שילמה מס נוסף של 600 מיליון דולר בהשוואה להיקפי המס ששילמה ברבעון המקביל אשתקד, נתון משמעותי ששחק את רווחיות החברה.

החישוב של האנליסטים בוול סטריט מצביע למעשה (בחישוב ראשוני גס) שלו הייתה גוגל שומרת על רמות המס הנמוכות ששילמה בעבר, הרי שרווחי הרבעון היו מכים את התחזיות המוקדמות.

עוד עולה מנתוני הדו"חות כי שיעור ההקלקות על המודעות בתשלום של גוגל עלה ביותר מ-36% לעומת התחזיות המוקדמות שצפו עלייה בסעיף זה בשיעור של כ-25%. הכנסות החברה מפרסומות במנוע החיפוש ממשיכות להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה כשהסיגמנט של הפרסום ב-YouTube ממשיך להיות המנוע המרכזי בהכנסות החברה מפרסום.