שחקנית חדשה בענף הסולארי: "אדלטק אנרגיות מתחדשות"

קבוצת אדלטק הודיעה כי היא רוקמת שיתופי-פעולה ומאתרת שטחים מתאימים לשדות סולאריים, כדי להתמודד במכרזים הקרובים של רשות החשמל ■ הקבוצה תשקיע גם באגירת אנרגיה

שדה סולארי בערבה / צילום: רויטרס
שדה סולארי בערבה / צילום: רויטרס

קבוצת אדלטק, המפעילה שלוש תחנות כוח מונעות גז, נכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות באמצעות חברה-בת בשם אדלטק אנרגיות מתחדשות. הקבוצה מסרה כי היא יצרה לאחרונה שיתופי-פעולה עם גופים הפועלים בתחום הסולארי, לקראת 6 המכרזים המתוכננים להקמת שדות סולאריים בשנתיים הקרובות, בהיקף של 1,000 מגה-ואט.

בהודעה רשמית מסרה אדלטק: "החברה תנצל את הניסיון הרב שצברה הקבוצה בייזום, תכנון, מימון, הקמה והפעלה של תחנות כוח, ותפעל במטרה להקים מתקנים סולאריים שיתחברו לרשת ההולכה והחלוקה, מתקנים של מוני נטו, ואחרים... לצורך כך הכשירה החברה עתודות קרקעיות מתאימות באופן שיאפשר לה להקים שדות סולאריים ולעמוד בדרישות ולוחות הזמנים של רשות החשמל".

אדלטק פועלת בימים אלה להשיג חוזים עם בעלי קרקעות שבהן יש תב"ע מתאימה להקמת שדות סולאריים או קרקעות לשימוש מתקנים הנדסיים שניתן להסב בזמן קצר. החברה מציעה לבעלי הקרקעות, רובם מושבים וקיבוצים, להשתלב כשותפים במיזמים או לקבל תשלומים על השכרת הקרקע. באדלטק אומרים כי פעילותה האחרת כיצרנית וספקית חשמל תאפשר לה להשיג מימון לפרויקטים סולאריים שאינם מתבססים אך ורק על המודלים העסקיים שלהם אלא על הפעילות הכוללת של הקבוצה.

"בנוסף, אדלטק משקיעה משאבים רבים בתחום אגירת אנרגיה, שתשמש כהשלמה לפעילות בתחום האנרגיות המתחדשות", נכתב בהודעה הרשמית. "פעילות זו מתחלקת בין פעילות מקומית, כך שבמקומות שבם יותקנו מתקנים בעלי אנרגיה מתחדשת ניתן יהיה לאגור את החשמל לצריכה במועדים אחרים, ולפעילות של הקבוצה שתאפשר הסטת אנרגיה משעות בהן הביקושים ומחירי החשמל נמוכים, לשעות השיא בהן מחירי החשמל גבוהים.

"באופן זה הן הקבוצה והן המשק ייצאו נשכרים על ידי ניצול מקסימלי של ייצור החשמל באנרגיות המתחדשות וגז טבעי. לצורך פעילות זאת פועלת החברה בשיתופי-פעולה עם חברות בינ"ל מובילות מהתחום, ופיילוטים ראשונים לאגירת אנרגיה באמצעות סוללות ואגירת חום מתוכננים לצאת לפועל בחודשים הקרובים".

מנכ"ל קבוצת אדלטק, אודי וילד, מסר: "אנו רואים בשילוב של אנרגיות מתחדשות, ביחד עם הפיתוחים האחרונים בתחום האגירה, הזדמנות אדירה למשק החשמל הישראלי, וכשם שהיינו החלוצים בפתיחת תחרות באמצעות הקמת תחנות כוח המבוססות על גז טבעי, כך נהיה גם בתחום האנרגיות המתחדשות". וילד הוסיף כי הוא מעריך כי פעילות האנרגיות המתחדשות תתפוס "נתח משמעותי" מפעילות הקבוצה.