חדשות 2, RGE, ערוץ 20 וקב' נוספת ניגשו למכרז ערוץ הכנסת

הקבוצה הרביעית היא שיתוף בין תיא תקשורת, יסמין TV ורמי בלינקוב ■ הזוכה במכרז שנסגר היום תחל להפעיל את הערוץ במאי 2017 ■ התקציב השנתי: כ-25 מיליון שקל

אביב גלעדי/ צילום: רוני שיצר
אביב גלעדי/ צילום: רוני שיצר

ארבע קבוצות ניגשו למכרז על הפעלת ערוץ הכנסת, שנסגר היום. מלבד חדשות 2 שמפעילה את הערוץ מאז הקמתו, ניגשה גם קבוצה של RGE (בעלת ערוץ 10); קבוצה מטעם ערוץ 20; וקבוצה של תיא תקשורת (בעלת אולפני הרצליה) יסמין TV (בעלת יולי אוגוסט הפקות), ורמי בלינקוב (לשעבר בכיר באוצר ומנכ"ל הוט).

כל גוף שידור שניגש למכרז נדרש להקים חברה ייעודית נפרדת. בראש החברה של חדשות 2 עומד אורי פז, מנכ"ל ערוץ הכנסת כיום, שישמש כמנכ"ל וכעורך ראשי. יו"ר הקבוצה היא האלופה במיל', אורנה ברביבאי; קבוצת RGE מציגה כמנכ"ל את אילן דה פריס, לשעבר מנהל התוכן של טלעד ורשת, וכעורך ראשי את ערן טיפנברון, לשעבר העורך הראשי של ynet. הקבוצה לא מינתה בינתיים יו"ר, ומציגה כדירקטורים את יגאל כהן אורגד, שר האוצר לשעבר ונשיא אוניברסיטת אריאל; מאלק עמרור, עו״ד ואיש ציבור מטייבה; ורחל סליבצקי, לשעבר יו"ר תנועת האשה הדתית אמונה.

ערוץ 20 מציג כמנכ"ל את מוטי שקלאר ששימש בעבר מנכ"ל רשות השידור ויו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, וכיו"ר את דוד קמיניץ, מנכ"ל הוט לשעבר. העורך הראשי המיועד הוא חגי גולן, עורך "גלובס", וצ'יקו מנשה מוגדר כמנהל האקטואליה והחדשות. אירית אמבר, לשעבר בקשת, מוגדרת כדירקטורית טלוויזיה. את הקבוצה של תיא תקשורת, יסמין TV, ובלינקוב מובילים היו"ר, אלוף במיל' דורון אלמוג, והמנכ"ל אייל אופנהיים.

הקבוצה שתזכה במכרז תתחיל להפעיל את הערוץ במאי 2017. על פי המכרז, הערוץ צפוי לעבור מתיחת פנים, שגולת הכותרת שלה היא הקמת אתר אינטרנט ייעודי שיעביר בשידור חי את ישיבות המליאה ואת כל ועדות הכנסת. האתר ישמש גם כספריית VOD לצפייה בישיבות קודמות. התקציב השנתי שהוקצה לערוץ עומד על 25.2 מיליון שקל (כולל מע"מ).

חוק ערוץ הכנסת, שאושר לאחרונה במושב הקיץ של הכנסת, עורר עניין סביב הערכות שונות, שלפיהן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין למנוע מחברת החדשות של ערוץ 2 להמשיך ולהפעיל את ערוץ הכנסת, ומבקש ליצור מצב שבו ייבחרו להפעילו גופים שנחשבים לקרובים אליו, כמו ערוץ 20 או אתר וואלה שבשליטת שאול אלוביץ'.

בסופו של דבר הכנסת לא שינתה את התנאים שקובעים מי יכול להפעיל את הערוץ, והסעיף שקובע כי בעל רישיון לשידורים רב-ערוציים (yes או הוט) לא יוכל להתמודד, מונע מוואלה לעשות זאת, משום שבעל השליטה בה מחזיק גם ב-yes.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988