רמות ומרק הגרמנית ישתפו פעולה בפיתוח טיפול לסרטן

הטכנולוגיה שפותחה באוניברסיטת ת"א מאפשרת חיבור מסוג חדש של נוגדנים אשר יודעים לזהות גידולים סרטניים יחד עם תרופות שיכולות להרוג אותם

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

תאגיד התרופות והכימיה הגרמני מרק חתם על שיתוף פעולה עם רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב, למסחור של טכנולוגיה חדשה לטיפול בסרטן שפותחה באוניברסיטה. הטכנולוגיה פותחה במעבדה של פרופ' רונית סאצ'י פאינרו מהפקולטה לרפואה ושל פרופ' דורון שבת מבית הספר לכימיה.

הטכנולוגיה שפותחה באוניברסיטה מאפשרת חיבור מסוג חדש של נוגדנים אשר יודעים לזהות גידולים סרטניים יחד עם תרופות שיכולות להרוג אותם. שילובים כאלה, בטכנולוגיות אחרות, הביאו לעולם תרופות רבות מכר בתחום הסרטן. טיפולים אלה הם ממוקדים, ומצליחים לתקוף את הגידול הסרטני תוך יצירת נזק מופחת לרקמות בריאות. לדברי רג'ין שבח, מנכ"ל חברת אינטרלאב, חטיבת המו"פ הישראלית של מרק, הטכנולוגיה הזו מאפשרת לחבר בין הנוגדנים לבין התרופות באופן חדש שנחשב עד היום לבלתי אפשרי, ובכך לשפר משמעותית את היעילות והבטיחות של הטיפולים מן הסוג הזה.

המוצר החדש לא יעבור דרך חממת הביוטק של מרק ביבנה, הכפופה לאינטרלאב, אלא יסונף ישירות למעבדות המחקר של התאגיד. הפרטים הפיננסיים של ההסכם לא נמסרו, אולם הוא יכלול תחילה תמיכה של מרק בפיתוח המוצר באוניברסיטה במשך שנתיים. כמו כן כולל ההסכם אופציה עבור מרק לרכישת הטכנולוגיה בהמשך הדרך, וזכויות בתגליות נוספות שיתגלו במחקר הממומן על ידה. ועדת היגוי משותפת, המורכבת מנציגי שתי החברות, תפקח על הפרויקט.

לדברי ד"ר עדי אלקלס, סמנכ"ל פיתוח עסקי במדעי החיים בחברת רמות: "אנחנו מקווים להרחיב את הקשר בין שני הארגונים בשנים הקרובות, ולצרף אליו שיתופי פעולה מבטיחים נוספים".