מדען רוסי חולק על נאס"א: אסטרואיד יפגע בכדור הארץ

בסוכנות החלל הבינלאומית חשפו כי ב-25 בפברואר השנה יחלוף האסטרואיד WF9 בסמוך לכדור הארץ ■ תיאוריה מפוקפקת מעלה אפשרות שונה ומפחידה ■ צפו בסיפור

אסטרואיד פוגע בכדור הארץ/ צילום: שאטרסטוק
אסטרואיד פוגע בכדור הארץ/ צילום: שאטרסטוק

בשנה שעברה סיפרו בנאס"א כי עצם גדול, שהוא ככל הנראה אסטרואיד או כוכב שביט, נמצא בדרכו הבטוחה אל עבר כדור הארץ. בסוכנות החלל הבינלאומית מיהרו להדגיש כי העצם המסתורי יחלוף על פני כדור הארץ ממרחק של 51 מיליון ק"מ ב-25 בפברואר, כך שאין סכנה, אולם לאחרונה טען אסטרולוג רוסי כי הסכנה דווקא קיימת.

ד"ר דיומין דמיר זחרוביץ' קישר בין העצם למערכת ניבירו - פלנטה דמיונית החסרה במערכת השמש: "העצם לו הם קוראים WF9 עזב את מערכת ניבירו באוקטובר, לאחר שזו החלה להסתובב נגד כיוון השעון, סביב השמש. מאז, נאס"א ידעה שהוא יתנגש בכדור הארץ. אם הוא יפגע בכדור הארץ הוא עלול להחריב ערים או לגרום לצונאמי. בשורה התחתונה כולנו בסכנה", כך מזהיר הד"ר.

מנאס"א נמסר כי WF9 המדובר התגלה בשנה שעברה, במהלך משימה שגרתית. לאחרונה הוא חלף על פני חגורת האסטרואידים במערכת השמש שלנו. שטחו הרבוע עומד על 0.5-1 ק"מ, "והמסלול שלו ידוע לגמרי. ניבירו וסיפורים אחרים על כוכבים מפוקפקים הם מתיחות של האינטרנט וכמובן לא באמת קיימים".