אושרה תוכנית לבניית 530 יח"ד למגורים ומסחר בג'סר א-זרקא

הוועדה המחוזית אישרה לישוב הערבי, הצפוני לקיסריה, תוכנית בניה משולבת על 200 דונם בסמוך לחוף ■ התוכנית כוללת גם מתחמי תיירות לאורך רצועת החוף

בנייה / צילום: תמר מצפי
בנייה / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה שבמינהל התכנון, החליטה לאשר תוכנית עבור שכונת מגורים חדשה בשילוב מתחמי תיירות ומסחר במערב ג'סר א-זרקא, שמצפון לישוב קיסריה. התוכנית כוללת 530 יחידות דיור, בבינוי של כ-10 יח"ד לדונם במבני מגורים של ארבע קומות.

מדובר על תוכנית נוספת להסדרת התכנון והוספת הבנייה במגזר הערבי שמקדמת המדינה, כחלק מההשקעה לקידום ופיתוח ישובי המגזר.

השכונה תוכננה כך שהכיכר המרכזית בצפון תקשר את הישוב הוותיק עם "דרך הים", הטיילת והכניסה לכפר הדייגים. התוכנית מתחברת לבינוי הקיים ולמערך הדרכים ביישוב וכוללת גם שבילים עבור הולכי רגל.

התוכנית מציעה הקמת מתחמי תיירות לאורך רצועת החוף - מלון הכולל 115 חדרים, מתחם קמפינג משולב עבור כ-200 אורחים וארבע מלוניות בהיקף של 11 עד 24 יחידות אירוח שיוקמו מעל קומת מסחר.

כמו כן, במסגרת התוכנית הוקצו ארבעה מוקדי מסחר ומתחם שמיועד עבור שוק, על שטח כולל של כ-8,000 מ"ר.

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד ציינה: "תוכנית זו נועדה למנף את ג'סר א-זרקא בהיבט התיירותי והכלכלי ותוך כדי מאפשרת פתרונות דיור מגוונים על קרקעות מדינה".

את התוכנית יזמו רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות, והיא תוכננה ע"י צוות המתכננים בראשות אדריכל אוהד בן דיין ממשרד לייטרסדורף.