דיווחים פלסטיניים: תקיפות של צה"ל באזורים שונים בעזה

לפי כלי תקשורת שונים, צה"ל תוקף במרכז ובצפון הרצועה וכן בעיר עזה; פיצוצים עזים נשמעים ברחבי האזור ■ מוקדם יותר ירו כמה פעמים כלי טיס של חיל האוויר וטנקים לעבר עמדות חמאס ברצועה, בתגובה לירי הרקטה הבוקר

עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס
עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל תוקף הערב (ב') במרכז ובצפון הרצועה, וכן בעיר עזה. פיצוצים עזים נשמעים ברחבי האזור בעקבות ירי ארטילריה ומטוסים. דובר צה"ל טרם אישר את הדיווחים, אך מוקדם יותר הוא מסר כי כלי טיס של חיל האוויר וטנקים ירו לעבר עמדות חמאס באזורים שונים ברצועה.

התגובה המסיבית של צה"ל באה בעקבות ירי הרקטה הבוקר לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. הרקטה נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "אנו נמשיך לפעול בנחישות בכל עת לשמירת הביטחון של מדינת ישראל".

במערכת הביטחון סבורים כי הסלפים ברצועה אחראים לירי. מיד לאחר הירי לעבר ישראל פרסם ערוץ התקשורת הפועל מטעם הסלפים ברצועה, "מרכז אבן תמיה", הודעה רשמית. בהודעה לא נלקחה אחריות רשמית על הירי, אך הפעם האחרונה שבה התפרסמה הודעה כזו הייתה באוקטובר האחרון, אחרי ירי נוסף לעבר ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בתדרוך לעיתונאים בלונדון לירי הרקטה. "ההנחיה הקבועה שלי היא שנגיב על כל ירי והתגובה הזו באה עכשיו בעוצמה", אמר. "זו המדיניות שלנו, היא גורמת לכך שלפחות בשנתיים וחצי שעברו מאז 'צוק איתן' אלה היו השנים השקטות ביותר מאז מלחמת ששת הימים, כמו שאמר הרמטכ"ל גדי אייזנקוט. לשמחתי, לא היו נפגעים בנפש. אנחנו מאוד עקביים אין דבר כזה שלא תבוא תגובה".