לאומי השלים שינוי בחטיבה הבנקאית וביטל החלוקה למרחבים גאוגרפיים

הוקמו ארבעה קווי עסקים לפי סוגי לקוחות ■ על רקע השינוי התייעל מטה החטיבה בכ-100 עובדים

דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי/ צילום: שלומי יוסף
דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי/ צילום: שלומי יוסף

בנק לאומי השלים באחרונה שינוי מבני בחטיבה הבנקאית שלו, ולפיו החטיבה תעבור מניהול גיאוגרפי, המבוסס על מרחבים, לניהול המבוסס על קווי עסקים. במסגרת השינוי, הוחלט לבטל את המרחבים הגאוגרפיים, ובמקום זאת לחטיבה - בראשות דני כהן - יש כעת ארבעה קווי עסקים: קמעונאות, לקוחות פרימיום, בנקאות פרטית ועסקים קטנים.

במסגרת השינוי, סניפי הבנק הפכו לסניפים מתמחים בקו עסקים ייעודי. יחד עם זאת, עדיין חלק לא מבוטל מהסניפים יטפל בכמה סוגי לקוחות, אך כל מחלקה שכזו בסניף תהיה כפופה למערך הרלוונטי לסוג הלקוח, וללא קשר למיקום הגאוגרפי של הסניף. מטרת השינוי המבני היא ליצור התמחות בקהלים השונים, שלכל אחד מהם צרכים אחרים. החלוקה לקווי עסקים אמורה גם למנוע מצב לפיו תהיה העדפה בסניף לסוג מסוים של לקוחות על פני האחר.

במסגרת השינוי, מונו ראשי מערכים חדשים: ענת דריאל מונתה לראש מערך קמעונאות, ואילו אביבית קליין מונתה לראש מערך פרימיום. השתיים מצטרפות לראשי המערכים הקיימים - שאול שניידר, ראש מערך בנקאות פרטית, ודוד וקנין, ראש מערך עסקים. בנוסף, אייל פרי מונה לעמוד בראשות אגף טכנולוגיה ובנקאות ישירה.

מערך הקמעונאות פונה למשקי הבית הרגילים. לקוחות הפרימיום הם אלו עם נכסים בהיקף של 150-200 אלף שקל ומעלה. הלקוחות האמידים ביותר משתייכים למערך הבנקאות הפרטית, והם לקוחות עם הון של 6 מיליון שקל ומעלה.

עוד נציין כי ביטול המרחבים איפשר גם התייעלות נוספת בחטיבה. כך למשל אשתקד קטן מטה החטיבה בכ-100 עובדים. ההתייעלות בחטיבה התבטאה לא רק בשינוי המבני - לאומי סגר את עמדות הטלרים ביותר ממחצית מסניפיו, וכן המשיך במגמת צמצום הסניפים, כאשר בשנת 2016 סגר עוד 16 סניפים. בסה"כ ירדה כמות העובדים בחטיבה בכ-500 עובדים ב-2016, מדובר בירידה ב-10% בכוח-האדם בתוך שנה בלבד.

השנה אמור לאומי להשיק את פפר - הבנק הדיגיטלי שלו, שצפוי לפחות בשלב הראשון לנגוס בעיקר מלקוחות הפעילות המסורתית של הבנק, כך שמי שעלול להיפגע מכך היא החטיבה הבנקאית. יחד עם זאת, הערכות הן שעיקר הלקוחות שיעברו לפפר יהיו מהדור הצעיר (דור המילניום), שהכנסותיהם ממילא אינן נחשבות גבוהות לבנק. לכן החטיבה הבנקאית עשויה לנצל סיטואציה של עזיבת הלקוחות הצעירים לטובת התמקדות והגדלת ההכנסות אל מול הלקוחות המבוגרים יותר.