תנו לימין לממש את כוונותיו

למה השמאל צריך להוציא את הערמונים מהאש?

רויטל סויד / צילום: רונן פדידה
רויטל סויד / צילום: רונן פדידה

"בואו נראה אתכם ממשלת ימין: תספחו. במקום לחוקק חוק הסדרה גרוע, תספחו אחת ולתמיד. תפסיקו לזרות חול בעיני הציבור שלכם". את הדברים הללו אמרה אתמול (ב') בכנסת רויטל סוויד מהמחנה הציוני בהקשר של חוק ההסדרה. סוויד הטיחה כלפי מרצ והאחרים מהשמאל: "אל תגישו בג"צים, תנו לממשלה ולימין להתמודד עם מעשיהם".

השמאל והערמונים

הרבה טעם והגיון יש בדברים אלה. אנחנו שומעים כל הזמן שראש הממשלה מתנגד לחוק - אם זה כך, שיתכבד הוא ויגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק הלא חוקי.

למה השמאל צריך להוציא עבורו את הערמונים מאש הקואליציה הבוערת? אם העתירה תתקבל והחוק יבוטל - ויש לכך סיכוי רב - הימין ישתמש בכך כדי להאשים את השמאל בטרפוד ההתיישבות וכו'.

תרזה מיי לא התאפקה

אז שהשמאל יתאפק ולא יטרפד לימין את מהלכיו. הרי ברור שהנזקים מהחוק לא יהיו פשוטים, והם התחילו עוד לפני שנחקק. נתניהו בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ניסה להעמיד במרכז השיחה את... איראן, כמובן. אבל זה לא ממש הועיל לו. מיי לא התכוונה לסיים את השיחה בלי להביע את התנגדות ממשלתה לחוק ולבנייה ביו"ש.

להישאר בחיק הימין

וכמובן שיש לנו על הראש את האיחוד האירופי, שמצחצח חרבות - כשהפעם זה נעשה בסיוע ישראלי בדמות החוק לגזילת קרקעות פלסטיניות פרטיות, המנוגד לחוק הבינלאומי - וגם, כמובן, הישראלי. אסור להטיל גם את המטלה הזאת על בג"ץ. צריך להשאיר את המהלך בחיקו של הימין. שביבי יתעסק עם בנט ומרעיו, אין טעם שהבג"ץ יעשה זאת בשבילו.

למה להציל את הימין מפני עצמו?

מגיע לנו, הציבור הישראלי, לדעת מה בדיוק שווה ממשלת הימין. אבל בדיוק. אנחנו יודעים שהם פורעי חוק, שהם תומכים בפרחחי ההתנחלויות, שהם בזים למדינות העולם, שהם מרגישים כמו גיבורי מצדה.

למה לקחת את זה מהם? למה ללכת אל בג"ץ ולבקש ממנו להציל את הימין מידי עצמו? צריך לתת להם להתמודד עם מעשיהם בכוחות עצמם.

שנדע בדיוק מה שווה הימין

ואולי בכלל הימין ינצח את כל הכוחות העומדים בדרכם המספחת והשתלטנית? סבבה. נוכל כולנו להריע להם ולשבח את צדקת דרכם. ואפילו אולי להצביע עבורם. הבעיה היא מה יקרה אם ייכשלו.

כן, זה יכול להיות לא נעים, כי כולנו ניאלץ לשלם את מחיר הכישלון. אבל זה שווה בשביל שאחת ולתמיד יידע הציבור, גם אנשי ביבי השפוטים, מה שווים הימין ועמדותיו במציאות האמתית, לא בחזונות המשיחיים של בנט ורבניו. אל לו לשמאל לנסות לעצור את השור הימני בדישו - עד שיסיים את מלאכתו.